DERS ADI

: Analiz 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İMÖ 1001 Analiz 1 ZORUNLU 4 2 0 7

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. CENK KEŞAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilere reel sayılar kümesi üzerinde fonksiyonlar, limit, süreklilik, türev ve türevin uygulamaları konularında sağlam bir teorik altyapı kazandırmaktır. Öğrencilerin analitik düşünme becerilerini geliştirmeleri, matematiksel kavramları ispat temelli bir yaklaşımla anlamaları ve bu kavramları pedagojik bir yaklaşımla yorumlayarak ilköğretim düzeyine uygun biçimde ifade edebilme yeterliliği kazanmaları amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Reel sayılar, fonksiyonlar, limit, süreklilik ve türev kavramlarını matematiksel doğrulukla açıklar.
2   Temel analiz kavramlarını kullanarak problem çözümleri üretir ve bu çözümleri mantıksal temellere dayandırır.
3   Limit, süreklilik ve türev konularında ispat yapar ve analitik düşünme becerisini geliştirir.
4   Türevin geometrik, fiziksel ve uygulamalı anlamlarını analiz eder.
5   Matematiksel düşünmeyi geliştiren etkinlikler tasarlamada analiz bilgisini kullanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Reel Sayıların Cebirsel Özellikleri
2 Tümevarım Yöntemi ve Alıştırmaları
3 Fonksiyonlar
4 Diziler ve Yakınsaklıkları
5 Yakınsaklık Teoremleri
6 Elemanter Fonksiyonlar
7 Seriler
8 Genel tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Fonksiyonlarda Limit
10 Sürekli Fonksiyonlar ve Özellikleri
11 Türeve Giriş
12 Ortalama Değer Teoremleri, Taylor Formülü
13 Belirsiz İfadelerin Belirlenmesi, L Hospital Kuralı
14 Final Sınavı Hazırlığı ve Değerlendirme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Balcı, A. (1997). Analiz I, Ertem Basın Yayın Dağıtım.
Çoker, D. & O. Özer & K. Taş (1994) Genel Matematik. Ankara: Adım Yayıncılık.
Süer, B. & H. Demir (1984)Freshman Calculus. Ankara: O.D.T.Ü. Yayınları
Dernek, A. (2013). Analiz I, Nobel yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, soru cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cenk.kesan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 168

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.14353544544
ÖK.243355554545
ÖK.34334534543
ÖK.44334534544
ÖK.54354534544