Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. AYŞE TEKİN DEDE |
Dersi Alan Birimler |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrencilerin matematiksel modelleme kavramı ve modelleme süreçleri hakkında bilgi sahibi olmaları, farklı modelleme problemleri üzerinde çalışmaları, modelleme sürecinde teknolojiden yararlanmaları, modelleme problemleri tasarlamaları, sınıf içi modelleme uygulamaları hakkında bilgilenmeleri, sınıf içi modelleme uygulamaları planlamaları, farklı örnekler üzerinden modelleme problemi çözen öğrencilerin sergiledikleri çözüm yaklaşımları ve düşünme süreçlerini inceleyip değerlendirmeleri amaçlanmaktadır. Öğrencilerin derste elde ettikleri bilgiler ve deneyimler ışığında öğretmenlik yaşantılarında modelleme uygulamaları geliştirme ve bu uygulamaları yürütme bilgi ve becerilerine sahip olmaları hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Bukova Güzel, E., Tekin Dede, A., Hıdıroğlu, Ç. N., Kula Ünver, S., & Özaltun Çelik, A. (2016). Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme. Pegem Akademi Yayıncılık. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme, araştırma önerisi hazırlama ve sunma. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve yarıyıl sonu sınavları ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ayse.tekin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönem başında ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|