DERS ADI

: Alan Seç.1 (Nümerik Analiz)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İMÖ 2007 Alan Seç.1 (Nümerik Analiz) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYTEN ERDURAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, farklı alanlarda karşılaşılan problemlerin sayısal analizi için gerekli yöntemleri kavrama ve uygulayabilme bilgi ve becerisi kazandırılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaklaşık çözümlerin gerekliliği, önemi ve matematikteki yerini, ortaya çıkış sebeplerinin farkındadır.
2   Hata çeşitlerini, yaklaşık çözümle kesin çözüm arasındaki ilişkiyi yorumlar.
3   Bilgisayar sayı sistemini yakından tanır.
4   Kesin çözümü olmayan problemleri yaklaşık olarak çözer.
5   Karşılaşılan problem için en iyi yöntemi seçme ve uygulama becerisi kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sayısal yöntemlerin çıkış sebebi, Neden sayısal yöntemler, matematiksel modelleme ile ilişkilendirilmesi
2 Sayısal yöntemlerdeki hatalar
3 Lineer olan ve olmayan denklemlerin yaklaşık çözüm yöntemleri, Sabit Nokta İterasyonu, Yarılama Yöntemi
4 Newton Raphson Yöntemi, Regula Falsi Yöntemi, Bilgisayar uygulamaları
5 Müller Yöntemi, Graeffe Kök-Kare Yöntemi
6 Lineer olan denklem sistemlerinin yaklaşık çözümü, Basit İterasyon Yöntemi, Gauss Seidell İterasyonu
7 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Lineer olmayan denklem sistemlerinin yaklaşık çözümü, Basit İterasyon Yöntemi, Newton Raphson Yöntemi
9 Sonlu Farklar, Operatörler
10 Enterpolasyon
11 Lagrange Yöntemi, Aitken Yöntemi
12 Eğri Uydurma, En Küçük Kareler Yöntemi, Bilgisayar uygulamaları
13 Sayısal türev, sayısal integral
14 Adi diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri
15 Yarıyıl Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kincaid, D. ve Chency, W. (2017). Nümerik Analiz Bilimsel Hesaplama Matematiği. Çeviri Ed: Nuri Özalp, Ankara: Palme Kitabevi.
Tütek, H.H., Gümüşoğlu, Ş., Özdemir, A. ve Özdemir A. (2011). Sayısal Yöntemlerde Problem Çözümleri ve Bilgisayar Destekli Uygulamalar, İstanbul: Beta Basım Yayım A.Ş.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda final sınavının %50'si belirli yöntemleri öğrencilerin sunumları değerlendirilecek şekilde verilebilir.

Değerlendirme Kriteri

Assessment of students is measured by midterm exams, assignments and final exams in line with the learning outcomes.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayten.erduran@deu.edu.tr
Cahit Arf Binası 326 nolu oda
Tel: 3012395

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.13235
ÖK.22333
ÖK.35323
ÖK.4334333333
ÖK.54334