Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. BERNA CANTÜRK GÜNHAN |
Dersi Alan Birimler |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Dersin amacı matematik öğretmen adaylarının matematiğin sadece soyut bir bilim dalı olmadığını, aynı zamanda görsel sanatlar (resim, heykel, mimari), müzik ve diğer sanat dallarıyla derin ve ilginç bağlantıları olduğunu görmelerini sağlamak. Bu bağlantılar aracılığıyla matematiğin estetik yönünü takdir etmelerini, farklı disiplinler arası düşünme becerilerini geliştirmelerini ve gelecekteki derslerinde öğrencileri için matematiği daha ilgi çekici, anlamlı ve erişilebilir hale getirecek pedagojik yaklaşımlar ve etkinlikler geliştirmelerini hedeflemektedir. Ders, matematiksel kavramları sanatsal bağlamlarda inceleyerek, öğretmen adaylarının kendi yaratıcılıklarını keşfetmelerine ve bu yaratıcılığı öğretim süreçlerine entegre etmelerine olanak tanır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Nesin, A. (2012). Matematik ve sanat. Nesin Yayıncılık. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Dersler öğrenme çıktılarına göre arasınav,ödev ve yarıyıl sonu sınavlarından oluşmaktadır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
yusuf.erkus@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönem başında ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|