DERS ADI

: Alan Seç.1 (Mantık)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İMÖ 2009 Alan Seç.1 (Mantık) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SERKAN NARLI

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı bilimsel (ve dolayısıyla matematiksel) düşünme için gereken mantığın ilkelerinin öğrenilmesini ve kullanılmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Klasik mantığın tanımı ve ilkelerine hâkim olur.
2   2. Kavram çeşitlerini bilir.
3   3. Önerme kavramının tanımını bilir ve çeşitlerine hakim olur.
4   4. Geçerli kıyaslar ile geçersiz kıyasları ayırt eder.
5   5. Hatalı akıl yürütme çeşitlerini bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Klasik Mantığın Tanımı Ve Konuları, Mantığın İlkeleri
2 Mantıksal Düşünme: Akıl Yürütme Yöntemleri
3 Kavram Ve Terim, Kavram Çeşitleri
4 Kavramların Çeşitli Göstergeleri, Kavramlar Arası İlişkiler
5 Beş Tümel Tanım Ve Bölme
6 Önerme Kavramı, Önerme Çeşitleri
7 Önermeler Arası İlişkiler, Döndürme
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Tasım (Kıyas) Ve Kategorik Önermeler, Kategorik Önermelerin Değişik Okunuşları
10 Tasımların Terimleri, Öncülleri, Kipi, Şekli; Geçerli Tasımlarla Geçersiz Tasımların Ayırt Edilmesi
11 Hatalı Akıl Yürütmeler: Safsatalar (Yanıltmacalar)
12 Safsata (Yanıltmaca) Çeşitleri
13 Sık Kullanılan Geçerli Çıkarım Kuralları, Koşul Önermeleri, Tikel Evetleme Önermeleri Ve Tekil Evetleme Önermeleri, Koşullu (Hipotetik) Tasım
14 Ayrık Tasım (Disjunctive Syllogism), Alternatif Tasım, İkilemler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Semiha Akıncı, Hasan Ali Ünder, Klasik Mantık
Ebru Akdoğan, İbrahim Hasgül, Taner Karahan, Orta Öğretim Mantık Ders Kitabı
PD Magnus, Tim Button, and Antony Eagle (2018) Forallx: Adelaide
Referanslar:
Diğer ders materyalleri: İnternet, ders notları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, soru cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serkan.narli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (Kütüphane araştırması, okuma çalışmaları) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 20 20
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Vize 1 1 1
Final 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.14353544544
ÖK.243355554545
ÖK.34334534543
ÖK.44334534544
ÖK.54354534544