Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. BERNA CANTÜRK GÜNHAN |
Dersi Alan Birimler |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına oyun ve oyun türleri, oyunun matematik öğretimindeki yeri ve önemi hakkında bilgi ve farkındalık kazandırmak; çeşitli matematiksel oyunları (zekâ, mantık, strateji, kültürel, teknolojik vb.) analiz etme, seçme, tasarlama ve matematik derslerinde etkili bir şekilde uygulama becerilerini geliştirmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Adalar, H. (2021). Akıl ve zekâ oyunları ile beceri öğretimi etkinlikleri-i: Matematik, sosyal bilgiler, fen bilimleri ve türkçe dersleri tüm sınıf düzeylerinde özgün ders planları ve etkinlikler.[Activities for teaching skills with mind and intelligence games-I: Original lesson plans and activities for all grade levels for mathematics, social studies, science and Turkish lessons.]. Ankara: Pegem. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödevler ve yarıyıl sonu sınavları ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
yusuf.erkus@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönem başında ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|