Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ YUSUF ERKUŞ |
Dersi Alan Birimler |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarına ortaokul matematik müfredatına yönelik etkili öğretim stratejilerini planlama, uygulama, video aracılığıyla kaydetme ve akran geri bildirimiyle analiz etme becerileri kazandırmaktır. Öğretmen adaylarının kendi öğretim uygulamalarını video kaydı üzerinden eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmeleri, farklı pedagojik yaklaşımları (öğretmen-öğrenci etkileşimi, materyal kullanımı, farklı öğretim formatları vb.) video analizleri aracılığıyla derinlemesine incelemeleri, oluşturmaları ve etkili matematik öğretimi için yenilikçi yaklaşımlar geliştirmelerini sağlamaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Parlak, B. (2017). Dijital çağda eğitim: Olanaklar ve uygulamalar üzerine bir analiz. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22 (Kayfor 15 Özel Sayısı), 1741-1759. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin değerlendirilmesi, öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavları ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
yusuf.erkus@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönem başında ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|