DERS ADI

: Alan Seç.2 (Matematik Eğitiminde Drama)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İMÖ 2015 Alan Seç.2 (Matematik Eğitiminde Drama) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BERNA CANTÜRK GÜNHAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste, öğretmen adayına eğitimde bir öğretim yöntemi olarak dramayı tanıtmak, oyun ve dramanın eğitimdeki önemi ve yararlarını açıklamak, dersler için günlük ve haftalık planlar içerisinde drama etkinlikleri planlamalarını öğretmek ve bu bilgileri uygulayabilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bireysel özelliklerinin farkına varabilir.
2   Bireysel farklılıkları fark edebilir.
3   Grupla uyumlu iletişim kurabilir.
4   Dramanın anlamını, önemini ve eğitimdeki rolünü kavrayabilir.
5   Dramayı bir yöntem olarak matematik derslerinde kullanabilecek ders planları hazırlayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yaratıcı drama kavramının tanımı ve anlamı
2 Drama türleri arasındaki fark ve benzerlikler
3 Tarihsel gelişimi, dramanın bireye kazandırdıkları
4 Uygulama aşamaları, drama sınıf ortamı ve öğretmen nitelikleri
5 Dramada özel teknikler
6 Dramada özel teknikler
7 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Yaratıcı drama uygulamaları
9 Yaratıcı drama uygulamaları
10 Yaratıcı drama uygulamaları
11 Matematik konularında drama planı hazırlama ve uygulama
12 Matematik konularında drama planı hazırlama ve uygulama
13 Matematik konularında drama planı hazırlama ve uygulama
14 Matematik konularında drama planı hazırlama ve uygulama
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Üstündağ, T. (2000), Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü. Pegema Yayıncılık, Ankara.
Yaratıcılık ve Drama, Açıköğretim yayınları, Eskişehir.
Adıgüzel, H. Ö. (2002), Yaratıcı Drama 1985-1995 Yazılar. Prof. Dr. İnci SAN'a Armağan. Naturel Yayıncılık, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma-inceleme yoluyla öğrenme, küçük grup çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumlar küçük gruplar (2-3 kişilik) içerisinde diğer değerlendirmeler ise bireysel olarak gerçekleştirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.gunhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 8 8
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1554244222342343
ÖK.2554244222342343
ÖK.3554244222342343
ÖK.4554244222342343
ÖK.5554244222342343