DERS ADI

: Teknoloji Destekli Matematik Öğretimi-II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İMÖ 4002 Teknoloji Destekli Matematik Öğretimi-II ZORUNLU 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYTEN ERDURAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, teknoloji ile zenginleştirilmiş ortamlarda matematik eğitimini gerçekleştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik eğitiminde teknoloji kullanımında temel uygulamaların farkında olur ve kullanır.
2   Matematik eğitiminde teknoloji ile zenginleştirilmiş ortamlarda etkinlik geliştirir.
3   Matematik eğitiminde Web 2.0 araçlarını kullanır.
4   Matematik eğitiminde sanal ve arttırılmış gerçeklik uygulamalarını kullanır.
5   Matematik eğitiminde teknoloji entegrasyonunu gerçekleştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Desmos temel araçlarının tanıtımı ve kullanımı
2 Desmos temel araçlarının tanıtımı ve kullanımı
3 Desmosda etkinlik geliştirme araçlarının tanıtımı ve kullanımı
4 Desmosda etkinlik geliştirme araçlarının tanıtımı ve kullanımı
5 Desmosda kodlama
6 Desmosda etkinlik geliştirme çalışmaları
7 Desmosda etkinlik geliştirme çalışmalarının uygulanması ve paylaşılması
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Olasılık ve istatistik öğretiminde teknoloji kullanımı
10 Olasılık ve istatistik öğretiminde teknoloji entegrasyonu
11 Matematik eğitiminde mobil öğrenme
12 Matematik eğitiminde işbirliğini destekleyen Web 2.0 araçlarının kullanımı ve matematik öğretimine yansıması
13 Matematik eğitiminde sanal gerçeklik
14 Matematik eğitiminde artırılmış gerçeklik
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yıldız, E. Ve Arpacı, İ.(2021). Matematik Eğitiminde Yenilikçi Teknolojiler,Nobel Yayınları:Ankara.
Baki, A. 2002; Öğrenen ve Öğretenler İçin Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi, Ceren Yayınları: İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları uygulamalar kullanarak materyal geliştirme biçiminde verilebilir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödevler ve yarıyıl sonu sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Teorik dersin % 70, uygulamalı derslerin %80 devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayten.erduran@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 69

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.255
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.555