DERS ADI

: Alan Seç.4 (Matematik Eğitiminde Disiplinler Arası İlişkiler)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İMÖ 2020 Alan Seç.4 (Matematik Eğitiminde Disiplinler Arası İlişkiler) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BERNA CANTÜRK GÜNHAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilerin, matematik eğitiminde disiplinler arası ilişkileri kavraması ve FeTeMM S (STEAM) nasıl kullanacaklarını öğrenmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1.Disiplinlerarası yaklaşımı tanımlayabilecekler,
2   2.FeTeMM S eğitimi, bağlamı ve sistemleri ile ilgili kavramları tanımlar.
3   3.FeTeMM S eğitimi, bağlamı ve sistemleri ile ilgili güncel sorunları eleştirir.
4   4.Disiplinlerarası yaklaşımının örnek uygulamalar üzerinden nasıl kullanabileceklerini değerlendirirler.
5   5.Disiplinlerarası süreci tasarlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 21. Yüzyıl Becerileri ve Önemi; Disiplinlerarası Yaklaşım
2 Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) Eğitimi Nedir Fen, Mühendislik, Teknoloji, Sanat, Matematik, Girişimcilik Nedir Ulusal ve Uluslararası Gelişmeler
3 FeTeMM S Eğitiminin Önemi, Araştırmalar ve Öğrenme Ortamları
4 Probleme Dayalı Öğrenme ile FeTeMM S
5 Proje Tabanlı Öğrenme ile FeTeMM S
6 Sanat Tabanlı Öğrenme ile FeTeMM S
7 Tersyüz öğrenme ile FeTeMM S
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Teknoloji ile FeTeMM S
10 FeTeMM S ve 5-E Modeli
11 Disiplinlerarası Yaklaşımlar ve Ölçme-Değerlendirme
12 Disiplinlerarası yaklaşım ile matematik eğitimi sürecinin düzenlenmesi ve değerlendirilmesi
13 FeTeMM S Öğretim Ortamı Tasarlama
14 FeTeMM S Öğretim Ortamı Tasarlama
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bender, W., N. (2018), STEM Öğretimi için 20 Strateji, (S. Durmuşoğlu, A., S. İpek, B. Yıldız Çev. Ed.). Ankara: Nobel Yayınevi.
Usluel, Y. (2017); Varıous Aspects Of ICT Integratıon In Education, Gazi Kitabevi, ISBN:978-605-344-560-9

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, beyin fırtınası, grup çalışması, soru-cevap, örnek olay teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.gunhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Sunum Hazırlama 13 2 26
Ödev Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1554244222342343
ÖK.2554244222342343
ÖK.3554244222342343
ÖK.4554244222342343
ÖK.5554244222342343