DERS ADI

: Matematik Öğretim Programları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İMÖ 2005 Matematik Öğretim Programları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ELİF TÜRNÜKLÜ

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarının ulusal matematik öğretim programları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. Özellikle 5-8. sınıflar matematik dersi öğretim programının içeriğine hâkim olmalarına yardımcı olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir öğretim programının yapısını ve içeriğini kavrar.
2   1-4. Sınıflar Matematik Dersi Öğretim Programını tanır ve inceler.
3   5-8. Sınıflar Matematik Dersi Öğretim Programını tanır ve inceler.
4   5-8. Sınıflar Matematik Dersi Öğretim Programında yer alan kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırlarını inceler.
5   Ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisini kurar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar
2 Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi
3 Güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler
4 Öğrenme ve alt öğrenme alanları
5 Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi
6 Ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi
7 Matematik Dersi (1-4. Sınıflar) Öğretim Programı
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Matematik Dersi (1-4. Sınıflar) Öğretim Programı
10 Matematik Dersi (5-8. Sınıflar) Öğretim Programı
11 Matematik Dersi (5-8. Sınıflar) Öğretim Programı
12 Ortaokul matematik dersi öğretim programında kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller
13 Ortaokul matematik dersi öğretim programında ölçme değerlendirme yaklaşımı
14 Öğretmen yeterlilikleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

MEB öğretim programları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğrenme, Küçük Grup Çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev ve projeler küçük gruplar (2-3 kişilik) içerisinde diğer değerlendirmeler ise bireysel olarak gerçekleştirilir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödevler ve yarıyıl sonu sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif.turnuklu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 10 2 20
Vize sınavına hazırlık 1 7 7
Final sınavına hazırlık 1 9 9
Ödev Hazırlama 5 2 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.13444533
ÖK.23444533
ÖK.33444533
ÖK.43444533
ÖK.53444533