DERS ADI

: Özel Öğretim Yöntemleri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 3113 Özel Öğretim Yöntemleri I ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ELİF TÜRNÜKLÜ

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere matematik öğretiminde kullanılan öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kazandırmaktır. Ülkemizde uygulanmakta olan matematik dersi öğretim programının temel felsefesini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik öğretimine yönelik temel kavramları açıklayabilecektir.
2   Matematik öğretiminde kullanılan strateji, yöntem ve teknikleri çeşitli konuları anlatırken uygulayabilecektir.
3   Konuların anlatımında uygun materyal seçebilecek ve bunları kullanabilecektir.
4   Ortaokul matematik dersi öğretim programının temel felsefesini açıklayabilecektir.
5   Matematik dersi için etkinlik planlayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematiğin konusu nedir
2 Matematik öğretiminde dikkat edilmesi gereken hususlar
3 Bazı öğrenme kuramları ve yaklaşımları
4 Matematik öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler
5 Matematik öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler
6 Matematik öğretiminde kullanılan stratejiler
7 Matematik öğretiminde kullanılan stratejiler
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Ortaokul Matematik dersi öğretim programının temel kavramları
10 Etkinlik nedir Nasıl olmalıdır
11 etkinlik hazırlama ve değerlendirme
12 etkinlik hazırlama ve değerlendirme
13 Matematik dersinde kullanılacak bazı araç gereç ve materyallerin tanıtılması
14 Değerlendirme çalışmaları
15 Yaıyıl Sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Elementary and middle school mathematics, J.A. Van de Walle, Pearson.
Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi, A. Baki, Derya Kitabevi.
Matematik öğretimi, M. Altun, Aktüel. Teaching mathematics, M.A. Sobel, E.M. Maletsky, Allyn and Bacon.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, soru-cevap, buluş yoluyla öğrenme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödevler ve yarıyıl sonu sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif.turnuklu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 4 5 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555225
ÖK.2355555555535
ÖK.355555534534
ÖK.435355523
ÖK.555523