DERS ADI

: Alan Seç.5 (Robotik ve Kodlama)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İMÖ 3009 Alan Seç.5 (Robotik ve Kodlama) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SERKAN NARLI

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Ders kapsamında Robotik için mikrodenetleyici kartların yapısı ve çeşidi, eğitsel amaçlı robotlar ve bileşenleri, mikrodenetleyici kart programlama ve uygulamaları, robot tabanlı projeler geliştirme ve sunma hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Mikrodenetleyici kartların çeşitlerini ve yapısını bilir.
2   2. Robot türlerini ve eğitsel amaçlı robotları tanır.
3   3. Robot bileşenlerini bilir.
4   4. Mikro denetleyici kartları programlar.
5   5. Robot tabanlı proje geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mikrodenetleyici Kartlar Ve Yapısı
2 Uygulama Kartı Ve Çeşitleri
3 Robot Türleri Ve Eğitsel Amaçlı Robotlar
4 Robotta Mekanik / Elektromekanik Bileşenler
5 Robotta Elektronik Bileşenler
6 Sistem Gereksinimlerine Uygun Mikrodenetleyici Kart
7 Mikrodenetleyici Kartın Bilgisayar Bağlantısı Ve Örnek Program Yüklenmesi
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Mikrodenetleyici Kart ile Led Uygulamaları
10 Mikrodenetleyıcı Kart ile Dijital Giriş, Seri Port ve Dizi Uygulamaları
11 Mikrodenetleyici Kart ile Analog Gırış Uygulamaları
12 Mikrodenetleyici Kart ile Analog Çıkış (Pwm), Rgb Led , Buzzer Uygulamaları
13 Mikrodenetleyici Kart ile 7 Segment Dısplay, Ir Alıcı, Mesafe Sensörü ve LCD Uygulamaları
14 Eğitsel Robot Bileşenleri, Programlaması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Semiha Akıncı, Hasan Ali Ünder, Klasik Mantık
Ebru Akdoğan, İbrahim Hasgül, Taner Karahan, Orta Öğretim Mantık Ders Kitabı
PD Magnus, Tim Button, and Antony Eagle (2018) Forallx: Adelaide
Referanslar:
Diğer ders materyalleri: İnternet, ders notları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru cevap, proje.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serkan.narli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.14353544544
ÖK.243355554545
ÖK.34334534543
ÖK.44334534544
ÖK.54354534544