DERS ADI

: Alan Seç.7 (Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İMÖ 4005 Alan Seç.7 (Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYŞE TEKİN DEDE

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı üstün yetenekli özellikle matematik alanında yetenekli öğrencilerin tanılanması, özellikleri, öğretim süreçlerine ilişkin model ve yaklaşımlar hakkında bilgi edindirmek ve kimi öğretim uygulamalarına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Üstün / özel yetenekli öğrencilerin karakteristik özellikleri ve tanılanması hakkında bilgi edinir.
2   Matematikte üstün yetenekli öğrencilerin karakteristik özellikleri ve tanılanması hakkında bilgi edinir.
3   Matematikte üstün yetenekli öğrencilere yönelik öğretim model ve yaklaşımlarını tanır.
4   Matematikte üstün yetenekli öğrencilere yönelik öğretim uygulamaları hakkında bilgi ve beceri kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Zekâ ve yetenek kavramları ve tarihsel gelişimi
2 Üstün yeteneklilik kavramı ve karakteristik özellikleri
3 Üstün yetenekliliğin tanılanmasına yönelik yaklaşımlar
4 Matematiksel üstün/özel yetenek kavramı ve karakteristik özellikleri
5 Matematiksel üstün/özel yetenek kavramı ve karakteristik özellikleri
6 Matematikte üstün yetenekliliğin tanılanmasına yönelik yaklaşımlar
7 Üstün yetenekli öğrencilere yönelik öğretim model ve yaklaşımları
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Üstün yetenekli öğrencilere yönelik öğretim model ve yaklaşımları
10 Üstün yetenekli öğrencilere yönelik öğretim model ve yaklaşımları
11 Matematikte üstün yetenekli öğrencilere yönelik öğretim yaklaşımları
12 Matematikte üstün yetenekli öğrencilere yönelik öğretim yaklaşımları
13 Matematikte üstün yetenekli öğrencilere yönelik öğretim uygulamaları
14 Matematikte üstün yetenekli öğrencilere yönelik öğretim uygulamaları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-- Üstün Yetenekli Çocuklar. Uzmanlar ve Aileler için El Kitabı. J. T. Webb ve ark. Anı Yayıncılık, 2. Baskı, 2021.
-- Üstün Yetenekliler Eğitim Programları. U. Sak. Maya Akademi Yayınları, 2009.
-- Özel Yeteneklilerde Matematik Öğretimi ve Matematiksel Yaratıcılığın Desteklenmesi. Ş. Ş. Akar & G. B. Karaduman, Pegem Yayınları, 2021.
-- Krutetskii, V. A. (1976). The psychology of mathematical abilities in schoolchildren. Chicago: University of Chicago Press.
-- Özel Yetenekliler İçin Matematik Dersi (5-8. sınıflar) Öğretim Programı, MEB, 2019.
-- Özel Yetenekliler İçin Matematik Dersi (9-12. sınıflar) Öğretim Programı, MEB, 2019.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, grup çalışmaları, öğretim uygulamaları ve öğrenme etkinliklerini hazırlama ve sunma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve yarıyıl sonu sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayse.tekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.152234223232321
ÖK.255523422353232
ÖK.3555254555532343
ÖK.4553254555332343