Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ YUSUF ERKUŞ |
Dersi Alan Birimler |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı, öğretmen adaylarının Analiz I ve Analiz II derslerinde öğrendikleri temel matematiksel kavramların (türev, integral, vektörler, çok değişkenli fonksiyonlar vb.) klasik fiziğin temel konularında (mekanik, kütleçekimi, basit elektromanyetizma) nasıl kullanıldığını ve uygulandığını göstermektir. Ders, matematik ve fizik arasındaki güçlü ilişkiyi vurgulayarak, soyut matematiksel araçların somut fiziksel problemleri anlamada ve çözmede ne kadar etkili olduğunu ortaya koymayı hedefler. Bu sayede öğrencilerin matematiğe olan motivasyonlarını artırmak ve ileride öğretmenlik yaparken matematiksel kavramları fiziksel örneklerle ilişkilendirme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Mathematical Methods in Physics (S.D.Lindenbaum). |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım: Temel fiziksel kavramların matematiksel çerçeveleri ile sunulması. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
yusuf.erkus@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 08:30-12:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|