Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. SÜHA YILMAZ |
Dersi Alan Birimler |
İlköğretim Matematik Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, geçmişten günümüze matematiğin tarihsel gelişimi hakkında bilgi vermek,matematik tarihindeki ünlü matematikçileri ve matematiğe olan katkılarını belirtmek;türk ve İslam dünyasındaki önemli matematikçileri tanıtmak ve matematik alanında yapmış oldukları çalışmaları ortaya koymaktır. Öğrencilerin matematiksel bilginin doğasına ve gelişimine yönelik felsefi bakışlardan haberdar olmaları, matematiksel nesnelerin niteliğine yönelik düşünceler geliştirmeleri, pür ve uygulamaları matematik ayrımını yapabilmeleri, matematik felsefesi okullarından mutlakçılık ve yarı-deneyselciliğin bilgiye bakışlarını kavramaları, ünlü matematik felsefecilerini ve bunların felsefelerini kavramalarını sağlamaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Bilimin Uyanışı, B.L.Van Der Waerden ( Çeviren : Prof.Dr.Orhan Şerafettin İçen ) |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Düz anlatım, sunumlar. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev sunumları ve final sınavları ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof.Dr.Süha Yılmaz |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönem başında ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|