DERS ADI

: Alan Seç.5 (Matematik Öğretiminde Problem Çözme)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İMÖ 3005 Alan Seç.5 (Matematik Öğretiminde Problem Çözme) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BERNA CANTÜRK GÜNHAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına matematik eğitiminde problem çözme ve stratejilerinin önemini kavratmak ve öğretmen adaylarını problem türlerini inceleyip, problem geliştirebilir duruma getirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1.Problem ve problem türlerini kavrar.
2   2.Matematik öğretim programındaki problem çözmenin yerini bilir.
3   3.Problem çözme stratejilerini bilir.
4   4.Problem çözme sürecini bilme ve öğretimde kullanır.
5   5.Problem kurma ve süreci bilme ve kullanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dönem planının yapılması ders ile ilgili amaç ve kapsam ile ilgili giriş
2 Problem nedir ve problem türleri
3 Problem çözme süreci
4 Problem çözmenin programdaki yeri
5 Problem çözme stratejileri
6 Problem örnekleri ve farklı problem çözme statejilerine örnekler
7 Çoklu gösterimlerin problem çözmedeki yeri
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Problem çözmenin değerlendirilmesi
10 Problem kurma tanımı, ve türleri
11 Problem kurma etkinlikleri
12 Problem kurmanın sınıf içi uygulamaları
13 Problem kurmayı değerlendirme
14 Ders kitaplarında ve programda problem kurma
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Matematik öğretimi kitapları.
MEB, ilköğretim Matematik Programı, MEB, Ankara.
Polya, G. (1997). Nasıl Çözmeli . İstanbul:Sistem Yayıncılık
Baykul, Y. ve diğerleri (2010). Problem Çözme Stratejileri. Konya: Gençlik Kitabevi Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme, araştırma önerisi hazırlama ve sunma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.gunhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 10 2 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1554244222342343
ÖK.2554244222342343
ÖK.3554244222342343
ÖK.4554244222342343
ÖK.5554244222342343