DERECE PROGRAMLARI

: Sınıf Öğretmenliği

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalının amacı Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve devlet okullarına sınıf öğretmeni yetiştirmektir. Program 1987-1988 öğretim yılında 2 yıllık Eğitim Yüksek Okulu olarak açılmış ve 1992-1993 yılından itibaren de 4 yıllık Sınıf Öğretmeni eğitimi programı olarak eğitimine devam etmektedir. Program her yıl 2 dönem olmak üzere 4 yıldır. Eğitim her dönem 14 haftadan oluşur. Eğitim dili Türkçe olup, öğrenciler 4 yıllık eğitimlerinde 240 AKTS kredisini tamamlamak zorundadırlar. Anabilim dalı öğretmen eğitimindeki çağdaş eğitimleri takip etmekte ve nedenle de yüksek öğretimdeki reform sürecine paralel olarak programlar yenilenmekte ve uygulanmaktadır. Mezunlarımız ilkokul 1. sınıftan 4. Sınıfa kadar eğitim-öğretim yapmaktan sorumlu oldukları için öğrencilerimize çok boyutlu bir eğitim programı sağlanmaktadır. Öğrencilerimiz genel kültür, meslek bilgisi ve alan bilgisine uygun olarak belirlenen birçok ders almaktadırlar. Anabilim dalımızda verilen bu eğitimin gerekçesi yeni teknolojilere ve topluma ayak uydurabilen, bilimsel, çağdaş, demokratik ve laik bir bakış açısıyla araştırabilen ve sorgulayabilen öğretmenler yetiştirebilmektir. Bu bağlamda programın temel amaçları; öğretmen adaylarını teorik ve pratik bilgilerle eğitmek, problem çözme becerilerini geliştirmek, bilişsel, duygusal, psikomotor ve sosyal alanlarda verimliliğini artırmak, öğrencilere iyi bir model olma görevini üstlenmelerini ve hayat boyu öğrenmelerini sağlamak olarak sıralanabilir. Bunun dışında programın amacı Atatürk ilke ve devrimleri tarafından belirlenen modern, bilimsel, demokratik ve laik düşüncelere saygı duyan ve sosyal ve çevresel sorunlara duyarlı öğretmen adayları yetiştirmektir.

Kazanılan Derece

Programı tamamlayan adaylar Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve devlet okullarında sınıf öğretmeni olarak çalışabilir.

Derecenin Düzeyi

Lisans.

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise diploması , ulusal Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Yatay Geçişle gelen öğrenciler:
Dokuz Eylül Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğine göre Enstitülere bağlı programlara yatay geçişle öğrenci alınmamaktadır. Öğrencinin bir başka üniversitenin lisansüstü programına kayıtlı iken alıp başarılı olduğu derslerden Dokuz Eylülde aynı lisansüstü programa kayıt olduktan sonra hangilerinin asgari ders yükünden sayılması ile ilgili dilekçesine istinaden, ders içeriklerini ve not döküm çizelgesini gösteren başvurusu, danışmanın önerisi, anabilim dalı başkanlığının görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararıyla belirlenir. Değişim programlarına katılan öğrencilerin karşı üniversiteden aldıkları dersler seçimlik ya da zorunlu ders olarak kabul edilir.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, çağdaş öğretmen yetiştirme yaklaşımlarına dayalı dört yıllık lisans müfredatı ile çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının farkında olan, öğretim teknolojileri aracılığıyla öğrenme ortamları tasarlamayı sağlayan ve çeşitli kullanan nitelikli öğretmenler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. öğretimlerinde özel öğretim yöntem ve teknikleri, alanlarındaki yeni gelişmeleri ve yenilikleri takip eder. Bu amaç çerçevesinde o programın müfredatında öğrencilerin kariyer gelişimine yönelik alan bilgisi ve genel bilgilerinin yanı sıra kariyer gelişimine yönelik dersler yer almaktadır.

Temel Program Kazanımları

1   Türk eğitim sisteminin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olabilme.
2   Yaşadığı toplum ve dünya gündemindeki gelişmeleri izleyerek, problemlerin çözümüne yönelik projeler geliştirebilme.
3   Türkçeyi kurallarına uygun, doğru ve etkili kullanarak, öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme.
4   Alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntem ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olabilme.
5   Öğrenci merkezli öğretim yaklaşımına, öğrencilerin gelişim özelliklerine ve bireysel farklılıkları ile öğrenme güçlüklerine uygun öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini uygulayabilme.
6   Öğrenme ve öğretme süreçlerinde sınıf öğretmenliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini etkin kullanabilme.
7   Sınıf öğretmenliği alanında geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme.
8   Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal, devinişsel ve sosyal gelişimlerine yönelik farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanabilme.
9   Öğrenme ve öğretme süreçlerinde sınıf öğretmenliği alanına uygun ders materyallerini geliştirebilme ve bunları etkin kullanabilme.
10   Sanatsal etkinlikleri öğrenme ve öğretme süreçlerinde kullanabilme.
11   Sanat, hareket, oyun ve sporda ulusaldan evrensele estetik bakış açısı geliştirebilme.
12   Çevre koruma, iş güvenliği ve güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal bilgi ve beceriye sahip olabilme.
13   Demokrasi, insan hakları ile toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranabilme.
14   Meslek yaşamında Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara uygun davranabilme.
15   Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuatı bilerek bunlara uygun davranabilme.
16   Doğaya, toplumsal sorunlara ve farklı kültürlere yönelik duyarlı bir tavır sergileyebilme.
17   Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirebilme.
18   Öğrencilerinin eleştirel düşünme ve yaratıcı düşünme gibi düşünme becerilerinin gelişimine yardım ederek, onların problem çözme becerilerinin gelişimine katkıda bulunabilme.
19   Atatürk ilke ve devrimlerinin önemini bilerek bunları kendisinde ve öğrencilerinde yaşam biçimi haline getirebilme.

Mezunların İstihdam Profilleri

Programı tamamlayan adaylar Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve devlet okullarında sınıf öğretmeni olarak çalışabilir.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Lisans programlarını bitiren adaylar lisansüstü eğitimlerine devam edebilirler.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Program her yıl 2 dönem olmak üzere 4 yıldır. Eğitim her dönem 14 haftadan oluşur. Eğitim dili Türkçe olup, öğrenciler 4 yıllık eğitimlerinde 240 AKTS kredisini tamamlamak zorundadırlar
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 EGT 1101 Eğitim Bilimine Giriş ZORUNLU 3 0 0 3
G 3 GKD 1005 Türk Dili I ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 KPD 1000 Kariyer Planlama ZORUNLU 1 0 0 2
G 5 SNE 1001 İlkokulda Temel Matematik 1 ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 SNE 1003 Türk Tarihi ve Kültürü ZORUNLU 3 0 0 5
G 7 SNE 1005 Çocuk Hakları ZORUNLU 2 0 0 4
G 8 SNE 1013 Çevre Eğitimi ZORUNLU 2 0 0 4
G 9 YDA 1019 Yabancı Dil I (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDF 1019 Yabancı Dil I (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 11 YDİ 1019 Yabancı Dil I (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 EGT 1102 Eğitim Psikolojisi ZORUNLU 3 0 0 3
B 3 GKD 1006 Türk Dili II ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 GKD 1007 Bilişim Teknolojileri ZORUNLU 2 2 0 5
B 5 SNE 1002 İlkokulda Temel Matematik 2 ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 SNE 1006 İlkokulda Temel Fen Bilimleri ZORUNLU 3 0 0 5
B 7 SNE 1018 Türkiye Coğrafyası ZORUNLU 3 0 0 5
B 8 YDA 1020 Yabancı Dil II (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 9 YDF 1020 Yabancı Dil II (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDİ 1020 Yabancı Dil II (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 EGT 2101 Eğitimde Program Geliştirme ZORUNLU 3 0 0 3
G 2 SNE 2001 Karakter ve Değer Eğitimi ZORUNLU 3 0 0 4
G 3 SNE 2003 Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları ZORUNLU 0 2 0 3
G 4 SNE 2011 Müzik Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 4
G 5 SNE 2023 İlkokuma ve Yazma Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 5
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 SNE 5002 Alan Seç.1 (Çocuk Edebiyatı) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 2 SNE 5009 Alan Seç.1 (Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 3 SNE 5014 Alan Seç.1 (İlkokulda Matematik ve Oyun) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 4 SNE 5023 Alan Seç.2 (İlkokul Fen Eğitiminde Problem Çözme ve Mühendislik Tasarım Süreçleri) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 5 SNE 5027 Alan Seç.2 (Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 EGT 2104 Öğretim İlke Yöntemleri ZORUNLU 3 0 0 3
B 2 MBA 2112 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı ZORUNLU 1 2 0 3
B 3 SNE 2006 Türkçe Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 5
B 4 SNE 2008 Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 4
B 5 SNE 2016 Fen Bilimleri Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 4
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
4. Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 SNE 5003 Alan Seç.3 (Çocuk Psikolojisi) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 2 SNE 5011 Alan Seç.3 (Sosyal Beceri Öğretimi) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 3 SNE 5013 Alan Seç.4 (İlkokulda Matematik Öğrenme ve Öğretmeye Giriş) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 4 SNE 5026 Alan Seç.3 (İlkokulda STEM Uygulamaları) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 5 SNE 5042 Alan Seç.4 (İlkokul Fen Eğitiminde Öğrenci Performansının Değerlendirilmesi) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 EGT 3101 Sınıf Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 EGT 3103 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ZORUNLU 3 0 0 3
G 3 MBA 3115 Özel Öğretim Yöntemleri I ZORUNLU 2 2 0 5
G 4 SNE 3001 Matematik Öğretimi 1 ZORUNLU 3 0 0 4
G 5 SNE 3003 Hayat Bilgisi Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 4
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
5 .Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 SNE 5012 Alan Seç.5 (Türk Kültüründe Çocuk ve Eğitim) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 2 SNE 5015 Alan Seç.5 (İlkokul Matematik Dersinde Problem Çözme) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 3 SNE 5018 Alan Seç.5 (İlkokulda Matematik Öğretiminde Popüler Matematik Kitapları) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 4 SNE 5024 Alan Seç.5 (İlkokulda STEM Eğitimi) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 EGT 3102 Eğitimde Araştırma Yöntemleri ZORUNLU 3 0 0 3
B 2 GKD 1010 Topluma Hizmet Uygulamaları ZORUNLU 1 2 0 3
B 3 MBA 3116 Özel Öğretim Yöntemleri II ZORUNLU 2 2 0 5
B 4 SNE 3002 Matematik Öğretimi 2 ZORUNLU 3 0 0 4
B 5 SNE 3004 Sosyal Bilgiler Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 4
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
6. Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 SNE 5004 Alan Seç.6 (Geleneksel Çocuk Oyunları) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 2 SNE 5006 Alan Seç.6 (İlkokul Programı) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 3 SNE 5016 Alan Seç.6 (İlkokul Matematik Dersinde Problem Kurma) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 4 SNE 5017 Alan Seç.6 (İlkokulda Matematiksel Modelleme) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 5 SNE 5028 Alan Seç.6 (İlkokulda Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 EGT 4101 Rehberlik ZORUNLU 3 0 0 3
G 2 EGT 4103 Özel Eğitim ve Kaynaştırma ZORUNLU 3 0 0 3
G 3 MBD 4031 Öğretmenlik Uygulaması 1 ZORUNLU 2 6 0 10
G 4 SNE 4001 Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 3
G 5 SNE 4005 İlkokulda Drama ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
7 .Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 SNE 5005 Alan Seç.7 (İlkokul Ders Kitapları İncelemesi) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 2 SNE 5007 Alan Seç.7( İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 3 SNE 5008 Alan Seç.7 (Kapsayıcı Dil Öğretimi) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 4 SNE 5025 Alan Seç.7 (İlkokuldan Ortaokula Matematik Öğretim Programı) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 5 SNE 5030 Alan Seç.7(İlkokulda Matematik ve Sanat ) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 EGT 4102 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi ZORUNLU 3 0 0 3
B 2 MBD 4036 Öğretmenlik Uygulaması 2 ZORUNLU 2 6 0 10
B 3 SNE 4004 Görsel Sanatlar Öğretimi ZORUNLU 1 2 0 4
B 4 SNE 4014 İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 5
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
8. Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 SNE 5001 Alan Seç.8 (Afetler ve Afet Yönetimi) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 2 SNE 5019 Alan Seç.8 (Proje Yazımı ve İlkokul Eğitimine Uygulamaları) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 3 SNE 5020 Alan Seç.8 (İlkokulda Eğitsel Videolar) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 4 SNE 5021 Alan Seç.8 (İlkokulda Tasarım Odaklı Düşünme Stratejileri) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
 
HER DÖNEM AKTS'YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 GKD 5001 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele SEÇMELİ 2 0 0 3
H 2 GKD 5002 Beslenme ve Sağlık SEÇMELİ 2 0 0 3
H 3 GKD 5003 Bilim Tarihive Felsefesi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 4 GKD 5004 Bilim ve Araştırma Etiği SEÇMELİ 2 0 0 3
H 5 GKD 5005 Ekonomi ve Girişimcilik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 6 GKD 5006 Geleneksel Türk El Sanatları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 7 GKD 5008 İnsan İlişkileri ve İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 8 GKD 5009 Kariyer Planlama ve Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 3
H 9 GKD 5010 Kültür ve Dil SEÇMELİ 2 0 0 3
H 10 GKD 5011 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 11 GKD 5013 Sanat ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 12 GKD 5014 Türk Halk Oyunları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 13 GKD 5015 Türk İşaret Dili SEÇMELİ 2 0 0 3
H 14 GKD 5016 Türk Kültür Coğrafyası SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 GKD 5017 Türk Musikisi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 GKD 5018 Türk Sanatı Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5020 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 GKD 5021 Kültür ve Dil SEÇMELİ 2 0 0 3
H 19 GKD 5022 Sanat ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 20 GKD 5023 Etkili İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 21 GKD 5041 Bilim ve Araştırma Etiği SEÇMELİ 2 0 0 3
H 22 GKD 5042 Bilim Tarihi ve Felsefesi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 23 GKD 5043 İnsan İlişkileri ve İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 24 GKD 5044 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 25 GKD 5045 Mesleki İngilizce SEÇMELİ 2 0 0 3
H 26 GKD 5046 Düşünce Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 27 GKD 5047 Sanat ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 28 GKD 5049 Dil ve Evrim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 29 GKD 5051 Redaksiyon ve Medya Dili Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 30 GKD 5052 Türkçenin Yaygınlığı ve Kültürel Etkisi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 31 GKD 5053 Dünya Coğrafyası SEÇMELİ 2 0 0 3
H 32 GKD 5054 Küreselleşme ve Toplumsal Değişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 33 GKD 5055 Köktürk Alfabesi-Metin Okuma Çalışmaları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 34 GKD 5056 Ütopya Edebiyatı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 35 GKD 5057 İslam Öncesi Türk Dili ve Kültürü SEÇMELİ 2 0 0 3
H 36 GKD 5058 Dil ve Düşünce SEÇMELİ 2 0 0 3
H 37 GKD 5059 Amatör Olta Balıkçılığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 38 GKD 5060 Sürdürülebilir Kalkınmanın Coğrafi Temelleri SEÇMELİ 2 0 0 3
H 39 GKD 5061 İklim Değişimi ve Etkileri SEÇMELİ 2 0 0 3
H 40 GKD 5062 Doğanın Dili SEÇMELİ 2 0 0 3
H 41 GKD 5063 Beşeri Coğrafyanın Dili SEÇMELİ 2 0 0 3
H 42 GKD 5064 Kültür ve Matematik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 43 GKD 5066 Temel Briç SEÇMELİ 2 0 0 3
H 44 GKD 5069 Pop-Caz-Rock Müzik Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 45 GKD 5070 Müzik ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 46 GKD 5072 Çocuk Şarkıları Repertuvarı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 47 GKD 5073 Klasik Batı Müziği Repertuvar İncelemeleri SEÇMELİ 2 0 0 3
H 48 GKD 5074 Sanatta Yeni Yönelimler SEÇMELİ 2 0 0 3
H 49 GKD 5075 Yağlıboya Resim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 50 GKD 5076 Çocuklarla ve Topluluklarla Felsefe SEÇMELİ 2 0 0 3
H 51 GKD 5077 Bilim ve Sanat SEÇMELİ 2 0 0 3
H 52 GKD 5078 Farklılıklar ve Farkındalık SEÇMELİ 2 0 0 3
H 53 GKD 5079 Web Tasarım SEÇMELİ 2 0 0 3
H 54 GKD 5080 Ruh Sağlığı Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 55 GKD 5081 Mutluluk ve İyi Oluş SEÇMELİ 2 0 0 3
H 56 GKD 5089 Türkiye'de Çocukların ve Çocukluğun Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 57 GKD 5090 İzmir Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 58 GKD 5091 Sosyobilimsel Konular ve Argümantasyon SEÇMELİ 2 0 0 3
H 59 GKD 5092 Bilimsel Okuryazarlık SEÇMELİ 2 0 0 3
H 60 GKD 5093 Transaksiyonel Analiz Yöntemi İle Etkili İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 61 GKD 5095 Matematik ve Yaşam SEÇMELİ 2 0 0 3
H 62 GKD 5098 Oyunlarla Matematik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 63 GKD 6000 Sanat ve Matematik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 64 GKD 6001 Doğa ve Matematik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 65 GKD 6002 Finans Matematiği SEÇMELİ 2 0 0 3
H 66 GKD 6003 Uygarlık Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 67 GKD 6005 Osmanlı Türkçesine Giriş SEÇMELİ 2 0 0 3
H 68 GKD 6006 Türkiye'nin Somut Olmayan Kültürel Mirası SEÇMELİ 2 0 0 3
H 69 GKD 6007 Sürdürülebilir Enerji Kaynakları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 70 GKD 6013 Radyasyon Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 71 GKD 6014 İlkyardım SEÇMELİ 2 0 0 3
H 72 GKD 6015 Seramik Heykel SEÇMELİ 2 0 0 3
H 73 GKD 6016 Tipografi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 74 GKD 6017 Temel Heykel SEÇMELİ 2 0 0 3
H 75 İHD 1001 İnsan Hakları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 76 MBD 5001 Açık ve Uzaktan Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 77 MBD 5002 Çocuk Psikolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 78 MBD 5003 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu SEÇMELİ 2 0 0 4
H 79 MBD 5004 Eğitim Hukuku SEÇMELİ 2 0 0 4
H 80 MBD 5005 Eğitim Antropolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 81 MBD 5007 Eğitimde Drama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 82 MBD 5008 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler SEÇMELİ 2 0 0 4
H 83 MBD 5010 Eğitimde Proje Hazırlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 84 MBD 5011 Eleştirel ve Analitik Düşünme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 85 MBD 5012 Hastanade Yatan Çocukların Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 86 MBD 5013 Kapsayıcı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 87 MBD 5014 Karakter ve Değer Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 88 MBD 5015 Karşılaştırmalı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 89 MBD 5016 Mikro Öğretim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 90 MBD 5017 Müze Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 91 MBD 5018 Okul Dışı Öğrenme Ortamları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 92 MBD 5019 Öğrenme Güçlüğü SEÇMELİ 2 0 0 4
H 93 MBD 5020 Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 94 MBD 5021 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 95 MBD 5022 Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 96 MBD 5026 Roman İnceleme ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 97 MBD 5027 Şiir İnceleme ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 98 MBD 5028 İmge ve Dil SEÇMELİ 2 0 0 4
H 99 MBD 5029 Turizm Fransızcası ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 100 MBD 5030 Sinema ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 101 MBD 5031 Eğitimde Drama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 102 MBD 5035 Eğitimde Proje Hazırlama SEÇMELİ 2 0 0 2
H 103 MBD 5036 Eleştirel ve Analitik Düşünme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 104 MBD 5037 Karakter ve Değer Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 105 MBD 5038 Karşılaştırmalı Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 106 MBD 5039 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 107 MBD 5041 Eğitimde Podcast Kullanımı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 108 MBD 5043 Kültür ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 109 MBD 5044 Kültürel Okuryazarlık SEÇMELİ 2 0 0 4
H 110 MBD 5045 Dijital Çağda Öğretim ve İçerik Üretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 111 MBD 5046 Çalışma ve Öğrenme Stratejileri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 112 MBD 5049 Çok Kültürlü Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 113 MBD 5050 Düşünme Becerileri Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 114 MBD 5057 Özel Yetenekliler ve Eğitimleri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 115 MBD 5058 Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 116 MBD 5059 STEAM Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 117 MBD 5060 İleri Excel Uygulamaları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 118 MBD 5061 Robotik Uygulamalar SEÇMELİ 2 0 0 4
H 119 MBD 5063 Öğretmen Dijital Yeterlilikleri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 120 MBD 5064 Öğretmenler İçin İngilizce SEÇMELİ 2 0 0 4
H 121 MBD 5065 Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu SEÇMELİ 2 0 0 4
H 122 MBD 5066 Dijital Oyun ve Oyunlaştırma SEÇMELİ 2 0 0 4
H 123 MBD 5067 Kaynak Tarama ve Rapor Yazma SEÇMELİ 2 0 0 4
H 124 MBD 5068 Pozitif Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 125 MBD 5070 Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 126 MBD 5071 Eğitsel Oyunlarla Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 127 MBD 5072 Eğitimde SPSS Kullanımı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 128 MBD 5073 Öğretimde Soru Hazırlama Teknikleri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 129 MBD 5090 Reggio Emilia Yaklaşımı Merak, Keşif ve Bilim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 130 MBD 5092 Edebiyat ve Sinemada Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 131 MBD 5094 Okulda Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 132 MBD 5095 Okullarda Kaynaştırma ve Bütünleştirme Uygulamaları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 133 MBD 6002 Eğitimde Veri Bilimi ve Öğrenme Analitikleri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 134 MBD 6003 Türk Eğitim Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 135 MBD 6004 Eğitim Ekonomisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 136 MBD 6005 Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme Politikaları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 137 MBD 6006 Effective Communication in the Classroom SEÇMELİ 2 0 0 4
H 138 MBD 6007 Dünyada Eğitim Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 1 MBD 6000 Eğitimde Büyük Veri ve Akıllı Öğrenme Ortamları SEÇMELİ 2 0 0 4
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için ölçme ve değerlendirme yöntemleri öğretim elemanı / öğretmenleri tarafından hazırlanan ders programında tanımlanır. Sınav ve geçme notları, Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi lisans programlarının tanıtım kataloglarında belirtildiği şekilde kural ve yönetmeliklerine göre düzenlenir. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadır. Öğrencinin devamı, ilgili öğretim üyesi tarafından takip edilir. Hemen hemen tüm zorunlu ve seçmeli dersler için iki yazılı sınav vardır: Bir ara sınav (her yarıyılda yapılır ve her yarıyılın ilk ayında Bölüm tarafından tarihler ilan edilir) ve bir final sınavı. Yarıyıl notları, ara sınav notunun yüzde kırkı ve yarıyıl sonu sınav notunun yüzde altmışı toplanarak belirlenir. Bazı derslerde öğrencilere proje, sunum ve ödev gibi ek çalışmalar verilebilir. O derste verilen ek bir ödev varsa yarıyıl notları; ara sınavın% 30'u, ara sınav projesinin% 10'u ve yarıyıl sonu sınavının% 60'ıdır. Öğrenciler dersten başarı notları (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B); notları (FD), (FF) ve (Y) ise başarısız olurlar. GNO'su 1.80'in altında olan öğrenciler yeni bir derse kayıt olamazlar. Yarıyıl sonu sınavında başarısız olanlar, yarıyıl sonu sınavının yerine geçen notu telafi sınavına girebilir ve bütünleme sınavı sonuçlarına göre öğrenci notları yeniden hesaplanır.

Mezuniyet Koşulları

Öğrenciler 4 yıllık eğitimlerinde 240 AKTS kredisini tamamlamak zorundadırlar

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programları uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)