Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sınıf Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. AYSUN NÜKET ELÇİ |
Dersi Alan Birimler |
Sınıf Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, sınıf öğretmeni adaylarının ilkokul matematik öğretiminin temel ilkeleri, tarihsel gelişimi ve öğretim programının yapısı hakkında bilgi edinmelerini sağlamak; çocukta sayı kavramının gelişiminden başlayarak matematiğe özgü becerileri (akıl yürütme, problem çözme, temsiller, ilişkilendirme, iletişim vb.) tanımalarını ve öğretim sürecine etkili şekilde entegre edebilmelerini desteklemektir. Ayrıca öğretmen adaylarının matematik öğretiminde uygun strateji, yöntem ve teknolojileri seçerek, program kazanımlarına uygun öğretim etkinlikleri geliştirebilme yeterliği kazanmaları hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1.MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar).
|
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, sunum, tartışma, soru-yanıt, uygulama, beyin fırtınası, öğrenme ve öğretim teknikleri.
|
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yazılı sınavlar (uzun ve kısa cevaplı), Çoktan seçmeli testler |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.
|
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslere %70 katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
aysunnuket.elci@deu.edu.tr
|
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 13:00-15:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|