DERS ADI

: Matematik Öğretimi 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNE 3001 Matematik Öğretimi 1 ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYSUN NÜKET ELÇİ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sınıf öğretmeni adaylarının ilkokul matematik öğretiminin temel ilkeleri, tarihsel gelişimi ve öğretim programının yapısı hakkında bilgi edinmelerini sağlamak; çocukta sayı kavramının gelişiminden başlayarak matematiğe özgü becerileri (akıl yürütme, problem çözme, temsiller, ilişkilendirme, iletişim vb.) tanımalarını ve öğretim sürecine etkili şekilde entegre edebilmelerini desteklemektir. Ayrıca öğretmen adaylarının matematik öğretiminde uygun strateji, yöntem ve teknolojileri seçerek, program kazanımlarına uygun öğretim etkinlikleri geliştirebilme yeterliği kazanmaları hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik öğretiminin amaçlarını ve temel ilkelerini açıklayabilir.
2   Matematik öğretiminin tarihçesini Türkiye ve dünya bağlamında karşılaştırmalı olarak değerlendirebilir.
3   Matematik öğretiminde kullanılan temel öğrenme kuramlarını ve stratejileri açıklayabilir.
4   İlkokul matematik öğretim programını analiz edebilir.
5   Çocukta sayı kavramının gelişimini açıklayabilir.
6   Matematiksel düşünme becerilerini (problem çözme, iletişim, temsiller, ilişkilendirme, akıl yürütme vb.) öğretim sürecine entegre edebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, amaçları, öğrenme çıktıları ve değerlendirme süreci
2 Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri
3 Matematik öğretiminin tarihsel gelişimi (Dünya ve Türkiye)
4 Matematik öğretiminde öğrenme kuramları ve yaklaşımlar
5 Matematik öğretiminde strateji, yöntem ve teknikler
6 İlkokul matematik öğretim programının yapısı
7 Teknoloji destekli matematik öğretimi
8 General review, course evaluation, midterm exam
9 Öğretim etkinliği örnekleri ve değerlendirme
10 Sayı kavramı ve öğretimi
11 Basamak değeri ve öğretimi
12 Doğal sayılarda toplama işlemi ve öğretimi
13 Doğal sayılarda çıkarma işlemi ve öğretimi
14 Doğal sayılarda çarpma işlemi ve öğretimi
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar).
2.Altun, M. (2022), Eğitim Fakülteleri ve Sınıf Öğretmenleri için Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi.
3.Altun, M. (2013), Ortaokullarda (5,6,7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi.
4.Baki, A. (2015). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Ankara: Harf Yayınları.
5.Van De Walle, J. A., Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. (2012), İlkokul ve Ortaokul Matematiği: Gelişimsel yaklaşımla öğretim [Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally] (S. Durmuş, Trans. Ed.).Nobel Yayınları.
6.Baki, A. (2019). Matematiği öğretme bilgisi (2. baskı). Pegem Akademi.
7.Pesen, C. (2023). İlkokullarda matematik öğretimi (1.- 4. Sınıf) (11. baskı). Pegem Akademi.





Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, soru-yanıt, uygulama, beyin fırtınası, öğrenme ve öğretim teknikleri.


Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınavlar (uzun ve kısa cevaplı), Çoktan seçmeli testler

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysunnuket.elci@deu.edu.tr


Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 13 1 13
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.13354434333344
ÖK.22244433344
ÖK.33454455344
ÖK.4244433344
ÖK.544555554445455
ÖK.65555555555555555555