DERS ADI

: İlkokulda Temel Matematik 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNE 1002 İlkokulda Temel Matematik 2 ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYSUN NÜKET ELÇİ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sınıf öğretmeni adaylarının kesir, oran, ondalık kesir, örüntü, temel geometrik şekiller, uzay geometrisi ve ölçme kavramlarını kavramsal düzeyde anlamalarını sağlamak; bu konuların ilkokul matematik öğretim programındaki yeri, amaçları ve öğretim ilkeleriyle olan ilişkisini analiz edebilmelerine destek sunmaktır. Ayrıca öğretmen adaylarının, bu matematiksel içerikleri etkili bir şekilde öğretmeye yönelik pedagojik beceriler geliştirmeleri hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kesir, oran ve ondalık kesir kavramları arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
2   Örüntü kavramı ile ilgili uygulama yapabilir.
3   Temel düzlem, uzay geometrisi ve geometrik cisimler ile ilgi kavramları tanıyabilir.
4   Ölçme kavramı ve temel ölçü birimlerini açıklayabilir.
5   İlkokul matematik öğretim programındaki bu konuların yerini, kazanımlarını ve öğretim ilkeleriyle olan bağlantılarını değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, amaçları, öğrenme çıktıları ve değerlendirme süreci
2 Kesir ve oran ilişkisi
3 Ondalık kesirlerde ve dört işlemde sayıların yazılması
4 Ondalık kesirlerde ve dört işlemde sayıların yazılması
5 Örüntü
6 Örüntü
7 Temel geometrik şekiller
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Temel geometrik şekiller
10 Temel uzay geometrisi
11 Temel uzay geometrisi
12 Geometrik cisimler ve açınımları
13 Geometrik cisimler ve açınımları
14 Ölçü kavramı ve temel ölçü birimleri
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar).
2.Altun, M. (2022), Eğitim Fakülteleri ve Sınıf Öğretmenleri için Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi.
3.Van De Walle, J. A., Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. (2012), İlkokul ve Ortaokul Matematiği, Nobel Yayınları.
4.Elçi, A. N., Güzel, B. E., Günhan, B. C., Çimen, E. E. (Edt.) (2016), Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları, Pegem Akademi.
5.Kaçar, A. (Edt.) (2018), İlkokulda Temel Matematik, Pegem Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, soru-yanıt, uygulama, beyin fırtınası, öğrenme ve öğretim teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysunnuket.elci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1444
ÖK.21434
ÖK.3234
ÖK.41134
ÖK.51333