DERS ADI

: Matematik Öğretimi 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNE 3002 Matematik Öğretimi 2 ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYSUN NÜKET ELÇİ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sınıf öğretmeni adaylarının kesirler, ondalık kesirler, geometri, ölçme ve veri yönetimi gibi temel matematik konularına ilişkin kavramları, öğrencilerin bu alanlarda karşılaşabileceği öğrenme güçlüklerini ve kavramsal gelişim süreçlerini anlamalarını sağlamaktır. Ayrıca öğretmen adaylarının, bu konulara yönelik öğretim yaklaşımlarını, model ve materyalleri, çoklu ölçme-değerlendirme tekniklerini tanıyarak, ilkokul matematik öğretim programındaki kazanımlara uygun etkinlikler tasarlayabilmeleri hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kesirler, ondalık kesirler ve bu kavramlara ilişkin öğrenci güçlüklerini tanımlayabilir.
2   Geometrik düşüncenin gelişim sürecini uygun öğretim yöntemleriyle ilişkilendirebilir.
3   Ölçme kavramları (uzunluk, alan, hacim, zaman, tartma, para) ile ilgili öğretim etkinlikleri geliştirebilir.
4   Veri yönetimi, tablo ve grafik konularının öğretimine yönelik örnekler geliştirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, amaçları, öğrenme çıktıları ve değerlendirme süreci
2 Matematikte ölçme ve değerlendirme yaklaşımları
3 Matematikte ölçme ve değerlendirme yaklaşımları
4 Program kazanımlarına uygun etkinlik örnekleri ve genel değerlendirme
5 Kesirler ve öğretimi
6 Kesirler ve öğretimi
7 Geometrik şekiller ve öğretimi
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Geometrik şekiller ve öğretimi
10 Geometrik cisimler ve öğretimi
11 Geometrik cisimler ve öğretimi
12 Ölçme ve öğretimi
13 Ölçme ve öğretimi
14 Veri ve öğretimi
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar).
2.Altun, M. (2022), Eğitim Fakülteleri ve Sınıf Öğretmenleri için Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi.
3.Altun, M. (2013), Ortaokullarda (5,6,7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi.
4.Baki, A. (2015). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Ankara: Harf Yayınları.
5.Van De Walle, J. A., Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. (2012), İlkokul ve Ortaokul Matematiği, Nobel Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, soru-yanıt, uygulama, beyin fırtınası, öğrenme ve öğretim teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysunnuket.elci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 13 1 13
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15454354455444555544
ÖK.25454354455444555544
ÖK.35454354455444555544
ÖK.45454354455444555544