DERS ADI

: Alan Seç.6 (İlkokulda Matematiksel Modelleme)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNE 5017 Alan Seç.6 (İlkokulda Matematiksel Modelleme) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYSUN NÜKET ELÇİ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin matematiksel modelleme kavramı ve modelleme süreçleri hakkında bilgi sahibi olmaları, farklı modelleme problemleri üzerinde çalışmaları, kendilerinin de modelleme problemleri geliştirmeleri, sınıf içi modelleme uygulamaları hakkında bilgilenmeleri, modelleme uygulamaları tasarlamaları, farklı örnekler üzerinden modelleme problemi çözen öğrencilerin sergiledikleri çözüm yaklaşımları ve düşünme süreçlerini inceleyip değerlendirmeleri amaçlanmaktadır. Öğrencilerin derste elde ettikleri bilgiler ve deneyimler ışığında öğretmenlik yaşantılarında modelleme uygulamaları geliştirme ve bu uygulamaları yürütme bilgi ve becerilerine sahip olmaları hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematiksel modelleme kavramını ve modelleme süreçlerini açıklayabilir.
2   Modelleme problemlerini çözebilir.
3   Modelleme problemleri geliştirebilir.
4   Öğrencilerin modelleme problemlerine ilişkin çözümlerini değerlendirebilir.
5   Sınıf içi/dışı modelleme uygulamaları geliştirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, amaçları, öğrenme çıktıları ve değerlendirme süreci
2 Matematiksel modelleme ve problem çözme
3 Matematik öğretiminde modeller ve modelleme süreci
4 Modelleme döngüsü
5 Model geliştirme basamakları
6 Model geliştirme prensipleri
7 Modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması
10 Sınıf içi uygulamalarda öğretmenin rolü
11 Matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama
12 Matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama
13 Öğrencilerin matematiksel modelleme süreçlerinin izlenmesi
14 Öğrencilerin matematiksel modelleme süreçlerinin izlenmesi
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Bukova Güzel, E. (Edt.). (2016). Matematik Öğretiminde Matematiksel Modelleme. Ankara: Pegem Akademi.
2.Bukova Güzel, E., Doğan, M. F., Özaltun Çelik, A. (Edt.). (2016). Matematiksel Modelleme: Teoriden Uygulamaya Bütünsel Bakış. Ankara: Pegem Akademi.
3.Eraslan, A., Şahin, N. (2023). İlkokul ve Ortaokulda Etkinlik Örnekleriyle Matematiksel Modelleme. Ankara: Pegem Akademi.
4. Dost, Ş., Sezen Yüksel, N., Sağlam Kaya, Y., Urhan, S., Şefik, Ö. (Edt.). (2019). Matematik Eğitiminde Modelleme Etkinlikleri. Ankara: Pegem Akademi.
5.Taşpınar, Ş., Gökçen, S. (Edt.). (2024). Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme Perspektifleri ve Sınıf İçi Uygulamalar Ankara: Pegem Akademi.
6.Özdemir, A. Ş., Şahal, M. ( 2023). Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme ve Ortaokul Öğrencileri İçin Çözümlü Problemler. Efe Akademi Yayınları.
7.Maaß, J., O Meara, N., Johnson, P., O Donoghue, J. (2020). Öğretmenler için Matematiksel Modelleme Uygulamalı Matematik Eğitimi için Pratik Bir Rehber [Mathematical Modelling for Teachers A Practical Guide to Applicable Mathematics Education] (A.Yıldız, Trans. Ed.). Ankara: Nobel Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, soru-yanıt, uygulama, beyin fırtınası, öğrenme ve öğretim teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.



Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysunnuket.elci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 14 1 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.135
ÖK.255
ÖK.3445
ÖK.4232
ÖK.5533