DERS ADI

: Alan Seç.2 (İlkokul Fen Eğitiminde Problem Çözme ve Mühendislik Tasarım Süreçleri)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNE 5023 Alan Seç.2 (İlkokul Fen Eğitiminde Problem Çözme ve Mühendislik Tasarım Süreçleri) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TOLGA GÖK

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bilgi ve teknoloji çağının dinamiklerinde, bireylerden karşılaştıkları problemlere daha sistematik ve profesyonel bir perspektiften yaklaşarak, etkili çözüm stratejileri geliştirmeleri beklenmektedir. Bu bağlamda, dersin amacı, sınıf öğretmeni adaylarına mühendislik tasarım süreçlerini kullanarak problemlere çözüm geliştirme becerilerinin kazandırılmasıdır. Öğrencilerin, mühendislik tasarımı ve problem çözme yöntemleri ile karşılaştıkları zorlukları çözebilmeleri hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mühendislik tasarım süreçlerini tanımlar ve eğitimde nasıl kullanabileceklerini açıklayabilir.
2   Problem çözme yöntemlerini analiz eder ve uygulamalı örneklerle geliştirebilir.
3   Öğrencilerin karşılaştığı problemlere mühendislik tasarım süreçleriyle etkili çözüm stratejileri önerebilir.
4   Takım çalışması ve yaratıcı düşünme becerilerini kullanarak, grup içinde etkin bir şekilde çözüm geliştirme süreçlerini yürütebilir.
5   Çeşitli fen ve mühendislik problemleri için uygun çözüm önerileri oluşturur ve bunları sınıf içi uygulamalarda kullanabilir.
6   Mühendislik tasarım sürecinin her aşamasında karşılaşılan zorlukları tanımlar ve çözüm yolları önerebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş ve temel kavramlar
2 Mühendislik tasarım süreci
3 Problem tanımlama ve ihtiyaç analizi
4 Yaratıcı düşünme ve fikir üretme
5 Çözüm alternatifleri ve seçim kriterleri
6 Prototip geliştirme
7 Tasarımın test edilmesi
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Teknoloji kullanımı ve araçlar
10 Mühendislik tasarımının sınıf uygulamaları
11 İşbirliği ve takım çalışması
12 Fen ve mühendislik problemleri
13 Yaratıcı çözüm ve yenilikçilik
14 Tasarım sürecinde etik ve sorumluluk
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ayvacı, Ş .H. (2024). Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Pegem Akademi Yayıncılık
Bilici, C. S., Karataş, Ö. F., & Yılmaz, Ö. Y. (2024). Mühendislik Tasarım Temelli Fen Eğitimi Uygulamaları, Pegem Akademi Yayıncılık
Brown, T. (2009). Change by Design: How Design Thinking Creates New Alternatives for Business and Society. Harper Business.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, uygulamalı etkinlikler, vaka analizi, soru-cevap, grup çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tolga.gok@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 12:00-12:45

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1432
ÖK.2432
ÖK.3432
ÖK.4432
ÖK.5432
ÖK.6