DERS ADI

: Çocuk Hakları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNE 1005 Çocuk Hakları ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ HANİFE KESKİN

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Çocuk hakları ve demokrasi kavramlarını tarihsel süreç içerisindeki gelişimlerini vererek öğretmek, bireyin temel hak ve özgürlüklerini kavratmak, farklı düşünce, inanç ve kültürlerin bir arada barış ve uzlaşma içerisinde var olabileceğini kavratmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuk hakları ve demokrasi kavramlarını öğrenip içselleştirebilir.
2   Hoşgörü ve uzlaşma kültürünü kazanabilir.
3   Çocuk haklarının din, dil, ırk ayrımı gözetilmeksizin doğuştan kazanıldığını kavrayabilir.
4   Çocuk hakları ve demokrasi düşüncesinin yaşanılan çağın en üstün değerleri olduğunu kavrayabilir.
5   Çocuk hakları kültürünün bir arada yaşamayı kolaylaştırdığını kavrayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çocuk hakları ve demokrasinin tanımı
2 Dünyada ve Türkiye'de demokrasi ve çocuk haklarının tarihi gelişimi
3 Demokrasi için gerekli koşullar ve demokrasi türleri
4 Aile ve okulda demokrasi eğitimi
5 Çocuk haklarının Batı'daki gelişimi(İlk ve Orta çağlar)
6 Çocuk haklarının Batı'daki gelişimi(Yeni ve Yakın çağlar)
7 Çocuk haklarının Türkiye'deki gelişimi
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Çocuk hakları ile ilgili uluslar arası düzenlemeler
10 Çocuk haklarında ulusal düzeyde gelişmeler
11 Çocuk hakları alanında çalışan uluslar arası örgütler
12 Çocuk hakları alanında çalışan ulusal örgütler
13 Bir çocuk hakkı ihlali olarak cinsiyet ayrımcılığı
14 Cinsiyet ayrımcılığını engelleme yöntemleri çocuk hakları
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Akyüz, E. (2010). Çocuk hukuku. Pegem Akademi.
2. İnal, K. (2018). Çocuk hakları ve siyaset. Yeni İnsan Yayınevi.
3. Şenel, Alaeddin (1996). İlkçağlardan Günümüze İnsan Hakları Demokrasi İlişkisi. İzmir Barosu Yayınları
4. Kapani, Münci (2004). İnsan Haklarının Uluslar arası Boyutları. Bilgi Yayınları
5. Karaman Kepenekçi, Yasemin (2008). İnsan Hakları ve Vatandaşlık. Anı Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru- cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Attendance is mandatory for 70% of the classes.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hanife.keskin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1445435
ÖK.2445435
ÖK.3445435
ÖK.4445435
ÖK.5445435