DERS ADI

: Alan Seç.1 (İlkokulda Matematik ve Oyun)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNE 5014 Alan Seç.1 (İlkokulda Matematik ve Oyun) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYSUN NÜKET ELÇİ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sınıf öğretmeni adaylarının oyun ve oyun türleri ile ilgili bilgi sahibi olmalarını, matematik eğitiminde oyunun yerini ve önemini keşfetmelerini, oyunun matematik dersi ile bütünleştirildiği uygulamalar yapmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Oyun ve oyun türlerini açıklayabilir.
2   Matematik öğretiminde oyunun rolünü ve önemini açıklayabilir.
3   Oyuna yönelik kuramsal yaklaşımları açıklayabilir.
4   Matematiksel kavramların öğretiminde oyunun gelişimsel ve pedagojik işlevini açıklar.
5   Matematik oyunlarının sınıfta uygulamalarını yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, amaçları, öğrenme çıktıları ve değerlendirme süreci
2 Matematik öğretiminde oyunun önemi
3 Oyuna yönelik kuramsal yaklaşımlar
4 Mantık oyunları
5 Zekâ oyunları/bulmacalar
6 Matematik oyunları
7 Matematik ve oyun etkileşimi
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi
10 Kültürel matematik oyunları
11 Oyun teorisi
12 Teknoloji destekli matematik oyunları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.MEB, (2013), İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programı.
2.Altun, M. (2005), Eğitim Fakülteleri ve Sınıf Öğretmenleri için Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi.
3.Baki, A. (2015). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Ankara: Harf Yayınları.
4.Van De Walle, J. A., Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. (2012), İlkokul ve Ortaokul Matematiği, Nobel Yayınları.
5.MEB. (2013). Zeka Oyunları Dersi Öğretim Programı.
6.Aksoy, N. C. (2023). Matematikle Oynuyoruz İlkokulda Oyun Tabanlı Matematik Öğretimi, Vizetek Yayıncılık.
7.Aykaç, M., Köğce, D. (2021). Eğitsel Oyunlar ile Matematik Öğretimi, Pegem akademi Yayıncılık.
8.Taştepe, M., Aksoy, N. C. (2021). Oyun ve Matematik Eğitimi, Nobel Akademi Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, soru-yanıt, uygulama, beyin fırtınası, öğrenme ve öğretim teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysunnuket.elci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 14 1 14
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.44
ÖK.55