DERS ADI

: Alan Seç.5 (İlkokulda Matematik Öğretiminde Popüler Matematik Kitapları)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNE 5018 Alan Seç.5 (İlkokulda Matematik Öğretiminde Popüler Matematik Kitapları) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYSUN NÜKET ELÇİ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sınıf öğretmeni adaylarının popüler matematik kitapları aracılığıyla matematiğe ilişkin olumlu tutum geliştirmelerini sağlamak, matematiksel düşünmenin gündelik yaşamla ilişkisini fark etmelerine katkı sunmak ve bu kitapları ilkokul düzeyindeki öğretim süreçlerine yaratıcı, eleştirel ve bütüncül bir yaklaşımla entegre edebilme becerilerini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Popüler matematik kitaplarının matematiksel düşünme ve öğrenmeye katkılarını açıklayabilir.
2   Popüler matematik kitaplarında yer alan temel matematik kavramları yorumlayabilir.
3   İlkokul düzeyine uygun popüler matematik kitaplarını seçebilir.
4   Popüler matematik kitaplarını eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir.
5   Popüler matematik kitaplarından yola çıkarak öğrencilerin ilgisini çekecek öğretim etkinlikleri tasarlayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, amaçları, öğrenme çıktıları ve değerlendirme süreci
2 Popüler matematik kavramı: Tanımı, kapsamı ve matematik eğitimiyle ilişkisi
3 Matematiksel düşünme ve popüler matematik kitapları
4 Nitelikli popüler matematik kitaplarının belirlenmesi: Seçim ölçütleri
5 İlkokul düzeyine uygun popüler matematik kitaplarının incelenmesi
6 Kitaplardan matematiksel kavramların çıkarılması
7 Popüler kitaplardan matematik etkinliği üretme: Yaratıcı yazma, oyun, drama
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Popüler matematik kitaplarıyla değerler eğitimi ve disiplinlerarası bağlantılar
10 Öğrenciler için uygun kitap tasarımı: Dil, görsel, içerik uyumu
11 Öğretim sürecine entegrasyon: Popüler kitaplarla ders planı hazırlama
12 Öğretim sürecine entegrasyon: Popüler kitaplarla ders planı hazırlama
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.MEB, (2013), İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programı.
2.Altun, M. (2005), Eğitim Fakülteleri ve Sınıf Öğretmenleri için Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi.
3.Baki, A. (2015). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Ankara: Harf Yayınları.
4.Van De Walle, J. A., Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. (2012), İlkokul ve Ortaokul Matematiği, Nobel Yayınları.
5.TÜBİTAK Çocuk Kitapları Serisi
6.İlkokulda Matematik Öğretiminde Popüler Matematik Kitapları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, soru-yanıt, uygulama, beyin fırtınası, öğrenme ve öğretim teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Attendance is mandatory for 70% of the classes.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysunnuket.elci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 14 1 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.12
ÖK.254
ÖK.34
ÖK.433
ÖK.53