DERS ADI

: Alan Seç.6 (İlkokulda Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNE 5028 Alan Seç.6 (İlkokulda Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYSUN NÜKET ELÇİ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının ilkokul düzeyinde üstün yetenekli öğrencilerin matematiksel özelliklerini tanımalarını; bu öğrencilere yönelik farklılaştırılmış öğretim yöntemleri, zenginleştirme stratejileri ve uygun materyal tasarımı geliştirmelerini sağlamaktır. Adayların hem teorik bilgi birikimlerini hem de uygulama becerilerini geliştirerek, üstün yetenekli öğrencilerin matematiksel potansiyellerini ortaya çıkarabilecek etkili öğretim yaklaşımları uygulamaları hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Üstün yetenekli öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal özelliklerini tanımlayabilir.
2   Üstün yetenekli öğrenciler için uygun matematiksel öğrenme ortamları tasarlayabilir.
3   Matematikte üstün yetenekli öğrencilerin sınıf içinde ve okul dışında nasıl desteklenebileceğini tartışabilir.
4   Farklılaştırılmış öğretim, hızlandırma ve zenginleştirme stratejilerini uygulayabilir.
5   Matematikte üstün yetenekli öğrenciler için içerik ve bireysel programlar tasarlayabilir.
6   Üstün yetenekli öğrencilerin matematiksel potansiyelini değerlendirme araçlarını tanıyabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, amaçları, öğrenme çıktıları ve değerlendirme süreci
2 Üstün yetenekliliğin tanımı, üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri ve üstün yetenekli öğrencilerin eğitimlerinin yasal dayanakları ve politikalar
3 Ülkemizde üstün yetenekli öğrenciler için bilim-sanat merkezleri
4 Üstün yetenekli öğrencilerin eğitiminde aile katılımı
5 Üstün yetenekli öğrenciler için matematik programları ve matematik öğretimi
6 Üstün yetenekli öğrenciler için farklılaştırılmış matematik öğretim tasarımı
7 Üstün yetenekli öğrenciler için matematiksel zenginleştirme ve hızlandırma
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Üstün yetenekli öğrencileri matematik sınıflarında ve okul dışında desteklenmesi
10 Üstün yetenekli öğrenciler için matematik öğretimi ve STEAM
11 Üstün yetenekli öğrencilerin matematik eğitiminde çocuk edebiyatı ile desteklenmesi
12 Üstün yetenekli öğrenciler için matematikte yaratıcılıklarının desteklenmesi
13 Üstün yetenekli öğrencilerin değerlendirilmesi
14 Üstün yetenekliler için matematiksel içerik geliştirme uygulamaları
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.MEB, (2013), İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programı.
2.Altun, M. (2005), Eğitim Fakülteleri ve Sınıf Öğretmenleri için Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi.
3.Baki, A. (2015). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Ankara: Harf Yayınları.
4.Van De Walle, J. A., Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. (2012), İlkokul ve Ortaokul Matematiği, Nobel Yayınları
5.Özçakır, B., Özdemir, D. (Edt.), (2022). Matematikte Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Eğitimleri - Örnek Yaklaşımlar ve Uygulamalar, Nobel Yayınları.
6.Koç Koca, A. (2025). Matematikte Özel Yetenekli Çocuklar ve Matematik Etkinlikleri, Pegem Akademi.
7.Rimm S., B., Siegle D. & Davis G.A. (2022). Üstün Zekalı ve Yeteneklilerin Eğitimi (7.Basım). M.S. Köksal (Editör). Pegem Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, soru-yanıt, uygulama, beyin fırtınası, öğrenme ve öğretim teknikleri.


Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysunnuket.elci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 20 1 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.154
ÖK.254
ÖK.354
ÖK.454
ÖK.554
ÖK.654