Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sınıf Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. AYSUN NÜKET ELÇİ |
Dersi Alan Birimler |
Sınıf Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, sınıf öğretmeni adaylarının sayı sistemleri, işlem özellikleri, temel aritmetik ve cebirsel kavramlar, modelleme, geometri, ölçme ve bu kavramların matematiksel temelleri ile öğretim programındaki yeri hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. Öğretmen adaylarının, ilkokul matematik programında yer alan kazanımlar doğrultusunda; kavramsal anlamı güçlü, işlem becerisi gelişmiş, problem çözme ve kurma yeterliğine sahip bireyler yetiştirmeye yönelik öğretim etkinlikleri planlayabilmeleri hedeflenmektedir. Ayrıca bu ders, matematik öğretiminin temel ilke ve amaçlarını dikkate alarak, öğretmen adaylarının pedagojik içerik bilgilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1.MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar).
|
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, sunum, tartışma, soru-yanıt, uygulama, beyin fırtınası, öğrenme ve öğretim teknikleri. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Kulaktan öğretim yöntemi, notayla öğretim yöntemi, Orff yöntemi, Dalcrose yöntemi, Kodaly yöntemi, yaratıcı drama, anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme yöntem ve teknikleri |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev ya da sunumlar ve final sınavları ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslere %70 katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
aysunnuket.elci@deu.edu.tr
|
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Pazartesi 13:00-15:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|