DERS ADI

: İlkokulda Temel Matematik 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNE 1001 İlkokulda Temel Matematik 1 ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYSUN NÜKET ELÇİ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sınıf öğretmeni adaylarının sayı sistemleri, işlem özellikleri, temel aritmetik ve cebirsel kavramlar, modelleme, geometri, ölçme ve bu kavramların matematiksel temelleri ile öğretim programındaki yeri hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. Öğretmen adaylarının, ilkokul matematik programında yer alan kazanımlar doğrultusunda; kavramsal anlamı güçlü, işlem becerisi gelişmiş, problem çözme ve kurma yeterliğine sahip bireyler yetiştirmeye yönelik öğretim etkinlikleri planlayabilmeleri hedeflenmektedir. Ayrıca bu ders, matematik öğretiminin temel ilke ve amaçlarını dikkate alarak, öğretmen adaylarının pedagojik içerik bilgilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sayı sistemlerini ve sayıların farklı tabanlarda gösterimini açıklayabilir.
2   Matematiksel modelleme yapabilir.
3   Dört işlem içeren problemleri çözebilir.
4   Onluk taban dışındaki sistemlerde dört işlem uygulaması yapabilir.
5   Bölünebilme kurallarını ispatlarıyla birlikte açıklayabilir.
6   EBOB ve EKOK kavramlarını problem çözme sürecinde uygulayabilir.
7   Kesir konuları ile ilgili kavramsal düzeyde açıklayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, amaçları, öğrenme çıktıları ve değerlendirme süreci
2 Sayı sistemleri ve hiyerarşik model, sayı sistemlerinin dört işleme göre kapalılık özellikleri
3 Matematiksel modelleme
4 Matematiksel modelleme
5 Dört işlem içeren problem çözme ve kurma
6 Dört işlem içeren problem çözme ve kurma
7 10'luk bir tabandaki bir sayıyı başka tabanlarda yazılmış bir sayıyı 10 luk tabana çevirme 10 luk taban dışındaki tabanlarda dört işlem
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 İspatlarıyla birlikte 2,3,4,5 ve 10 için bölünebilme kuralları
10 İspatlarıyla birlikte 2,3,4,5 ve 10 için bölünebilme kuralları
11 En küçük ortak ve en büyük ortak bölen
12 En küçük ortak ve en büyük ortak bölen
13 Kesir ve kesirlerle dört işlem
14 Kesir ve kesirlerle dört işlem
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar).
2.Altun, M. (2022), Eğitim Fakülteleri ve Sınıf Öğretmenleri için Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi.
3.Van De Walle, J. A., Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. (2012), İlkokul ve Ortaokul Matematiği, Nobel Yayınları.
4.Elçi, A. N., Güzel, B. E., Günhan, B. C., Çimen, E. E. (Edt.) (2016), Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları, Pegem Akademi.
5.Kaçar, A. (Edt.) (2018), İlkokulda Temel Matematik, Pegem Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, soru-yanıt, uygulama, beyin fırtınası, öğrenme ve öğretim teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Kulaktan öğretim yöntemi, notayla öğretim yöntemi, Orff yöntemi, Dalcrose yöntemi, Kodaly yöntemi, yaratıcı drama, anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme yöntem ve teknikleri

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev ya da sunumlar ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysunnuket.elci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.554
ÖK.65
ÖK.75