DERS ADI

: Müzik Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNE 2011 Müzik Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TARKAN KAÇMAZ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amac sınıf öğretmeni adaylarının müziğin öğrencilerin bilişsel, duyuşsal, devinişsel ve sosyalgelişimlerine olan katkısını kavrayarak, çağdaş eğitimin önemli bir boyutu olan müzik öğretimini farklı yöntem, teknik ve etkinliklerle planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilmelerini sağlamaktır.




Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müziğin ve müzik öğretim programının temel bileşenlerini kavrayabilir.
2   İlköğretim düzeyine uygun ulusal ve uluslararası dağarcıktan şarkı seçimini yapabilir.
3   Müzik öğretiminde uyulması gereken ilke ve kuralları göz önüne alarak, uygun strateji, yöntem ve tekniklerle müzik dersini planlayıp uygulayabilir.
4   İlkokul müzik dersi öğretim programındaki kazanımlara uygun araç, gereç, çalgı , materyal geliştirip, uygun öğretim teknolojilerini seçip kullanabilir.
5   Çalma, söyleme, dinleme, yaratma becerilerini geliştirerek estetik bakış açısı oluşturabilir.
6   Müziği bir amaç ve araç olarak kullanıp diğer disiplinlerle ilişkilendirebilir.
7   Müzikal performansı ölçüp değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İlkokul Müzik Dersi Öğretim Programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi
2 Müziğin temel kavramları, müzik öğretiminde uygulanan yöntem ve teknikler
3 Kulaktan öğretim yöntemi ve teknikleri
4 Notayla öğretim yöntemi
5 Orff yöntemi, konuşma, ritm ve hareket etkinlikleri
6 Orff çalgıları ile şarkıların düzenlenmesi
7 Orff çalgıları ile ritmik ve ezgisel doğaçlamalar
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Dalcrose yöntemi
10 Kodaly yöntemi
11 Yaratıcı Drama
12 İşbirlikli öğrenme yöntemi
13 Müzik eserlerinin çözümlenmesi ve eleştirisi
14 Müziğin öğrenme alanları ile ilgili uygulamalar, İstiklal Marşının öğretimi
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders izlencesinde verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kulaktan öğretim yöntemi, notayla öğretim yöntemi, Orff yöntemi, Dalcrose yöntemi, Kodaly yöntemi, yaratıcı drama, anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme yöntem ve teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem başında ilan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 3 39
Vize sınavına hazırlık 1 11 11
Final sınavına hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1323
ÖK.2434
ÖK.3333
ÖK.444
ÖK.54443
ÖK.6
ÖK.7