DERS ADI

: Alan Seç.7(İlkokulda Matematik ve Sanat )

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNE 5030 Alan Seç.7(İlkokulda Matematik ve Sanat ) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYSUN NÜKET ELÇİ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının ilkokul düzeyinde matematik ve sanat disiplinleri arasındaki doğal bağlantıları keşfetmelerini sağlamak; ilkokul düzeyinde matematiksel kavramları sanatsal etkinliklerle bütünleştirerek öğretim süreçlerini zenginleştirme becerisi kazanmalarını sağlamaktır. Adayların hem yaratıcı düşünme hem de görsel anlatım yoluyla matematik öğretiminde alternatif yollar geliştirmeleri, estetik farkındalıkla matematiksel düşünmeyi birleştirerek öğrencilerde kalıcı öğrenmeler oluşturmaları hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik ve sanat arasındaki doğal bağlantıları tanımlayabilir.
2   Matematiksel kavramları (örneğin simetri, örüntü, oran, şekil vb.) sanatsal yollarla ifade edebilir.
3   Görsel sanat etkinliklerini ilkokul düzeyindeki matematik öğretimine uyarlayarak açıklayabilir.
4   Matematiksel düşünmeyi destekleyen yaratıcı drama, görsel sanatlar ve el işi tekniklerini uygulayabilir.
5   Matematik derslerinde kullanılabilecek sanatsal etkinlik planları geliştirebilir.
6   Sanatsal üretim sürecinde estetik ve matematiksel doğruluk dengesini değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, amaçları, öğrenme çıktıları ve değerlendirme süreci
2 Matematik ve sanatın kesişim noktaları
3 Öğretim programında matematik ve sanat bağlantıları
4 Görsel sanatlarda matematik
5 Sahne sanatlarında matematik
6 Müzik sanatlarında matematik
7 Hareket ve Performans sanatlarında matematik
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Edebiyat ve yaratıcı yazarlıkta matematik
10 El sanatları ve zanaatta matematik
11 Matematik ve sanat öğretiminde teknoloji entegrasyonu
12 Matematik ve sanatı bir araya getiren projeler
13 Matematik temelli sanat etkinliği tasarımı
14 Öğrenci etkinlik sunumları ve sınıf içi uygulamalar
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.MEB, (2013), İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programı.
2.Altun, M. (2005), Eğitim Fakülteleri ve Sınıf Öğretmenleri için Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi.
3.Baki, A. (2015). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Ankara: Harf Yayınları.
4.Van De Walle, J. A., Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. (2012), İlkokul ve Ortaokul Matematiği, Nobel Yayınları.
5.Elçi, A. N., Güzel, B. E., Günhan, B. C., Çimen, E. E. (Editör) (2016), Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları, Pegem Akademi.
6.Sertöz, A. S. (2013). Matematiğin aydınlık dünyası. TÜBİTAK Yayınları.
7.Altıntaş, O., Bahtiyar, A. (2023). Sanatta Matematik, Nobel Yayınları.
8.Pappas, T. (2013). Matematik Hayattır. Doruk Yayınları.
9.Tübitak Popüler Bilim Kitapları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, soru-yanıt, uygulama, beyin fırtınası, öğrenme ve öğretim teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 katılım zorunludur.


Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysunnuket.elci@deu.edu.tr


Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 20 1 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555
ÖK.655