DERS ADI

: Alan Seç.5 (İlkokulda STEM Eğitimi)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNE 5024 Alan Seç.5 (İlkokulda STEM Eğitimi) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TOLGA GÖK

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

İlkokul düzeyinde STEM eğitimi, çocukların erken yaşta bilimsel düşünme becerilerini geliştirmeyi, merak duygusunu teşvik etmeyi, yaratıcı problem çözme yetilerini desteklemeyi ve teknolojiyle etkileşimlerini artırmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, ders kapsamında öncelikli olarak öğretmen adaylarına STEM eğitiminin kuramsal temellerinin kazandırılması hedeflenmektedir. Bu süreçte, öğretim planı doğrultusunda çeşitli öğretim yaklaşımlarının teorik altyapısı açıklanmakta ve bu yaklaşımların sınıf içi uygulamalara nasıl entegre edilebileceği üzerine odaklanılmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) eğitimini tanımlar ve ilköğretim düzeyinde nasıl uygulanacağını açıklayabilir.
2   STEM eğitiminin kuramsal temellerini anlamlandırır ve sınıf içi uygulamalara nasıl entegre edilebileceğini tartışabilir.
3   STEM öğretim yaklaşımlarını analiz eder ve bu yaklaşımların öğretim sürecine nasıl yansıyacağını değerlendirebilir.
4   Öğrencilerin bilimsel düşünme, merak duygusu ve yaratıcı problem çözme becerilerini destekleyen etkinlikler tasarlayabilir.
5   STEM odaklı ders planları hazırlar ve bu planların öğretim stratejilerine nasıl entegre edileceğini uygulayabilir.
6   STEM eğitiminde kullanılan araç ve teknolojileri tanır ve bu araçları eğitim süreçlerinde nasıl etkin kullanabileceğini keşfedebilir.
7   İlkokulda STEM eğitiminin potansiyel engellerini analiz eder ve çözüm önerileri geliştirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 STEM Eğitimi Nedir
2 STEM Eğitiminin Kuramsal Temelleri
3 STEM Yaklaşımları: Fen ve Matematik
4 STEM Yaklaşımları: Teknoloji ve Mühendislik
5 STEM de Yaratıcı Problem Çözme
6 STEM Eğitimi ve Öğrenme Yaklaşımları
7 STEM Ders Planı Hazırlama
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 STEM Eğitiminde Araç ve Teknolojiler
10 STEM ve Öğrenci Merakı
11 STEM Eğitiminde Değerlendirme
12 Sınıf İçi STEM Uygulamaları
13 STEM Eğitiminde Engeller ve Çözümler
14 STEM Projeleri ve Grup Çalışmaları
15 Yarıyıl Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akarsu, M., Akçay, N. O., & Elmas, R. (2022). STEM eğitimi yaklaşımı. Pegem Akademi Yayıncılık.
Çepni, S. (2023). Kuramdan uygulamaya STEM. Pegem Akademi Yayıncılık.
Durmuş, S., İpek, S. A., & Yıldız, B. (2018). STEM öğretimi için 20 strateji. Nobel Akademi Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda verilecek ödev ve yapılacak sınav ya da proje değerlendirmesi ile yapılmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tolga.gok@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 12:00-12:45

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15535525553454233
ÖK.25424525542343222
ÖK.34113415333452132
ÖK.45524425542343222
ÖK.54223425333452232
ÖK.6
ÖK.7