DERS ADI

: Alan Seç.3 (İlkokulda STEM Uygulamaları)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNE 5026 Alan Seç.3 (İlkokulda STEM Uygulamaları) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TOLGA GÖK

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

İlkokul düzeyinde uygulanan STEM eğitimi, öğrencilerin erken yaşta bilimsel düşünme becerilerini geliştirmeyi, merak duygularını pekiştirmeyi, yaratıcı problem çözme yetkinliklerini desteklemeyi ve teknoloji ile etkileşimlerini artırmayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, öğretmen adaylarına STEM eğitiminin kuramsal temelleri kazandırılacak, edindikleri bilgi ve becerileri farklı disiplinlere entegre ederek analiz yapmaları ve uygulamaları değerlendirmeleri sağlanacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   STEM eğitiminin temel kavramlarını tanımlar.
2   STEM'in kuramsal temellerini açıklayabilme
3   Disiplinlerarası öğretim ve STEM arasındaki ilişkiyi analiz edebilme
4   İlkokul düzeyinde STEM uygulamaları planlayabilme
5   STEM etkinliklerini ilgili ders içerikleri ile ilişkilendirebilme
6   STEM etkinliği tasarlayabilme ve sunabilme
7   STEM uygulamalarının etkilerini değerlendirebilme
8   Öğrenme ortamlarında uygun materyal ve teknolojileri seçebilme
9   Takım çalışması ve yaratıcı problem çözme becerileri geliştirebilme
10   STEM sürecindeki karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 STEM eğitiminin tanımı, tarihçesi ve önemi
2 STEM in kuramsal temelleri: Yapılandırmacılık, problem çözme, araştırma-sorgulama yaklaşımı
3 Disiplinlerarası öğrenme ve STEM ilişkisi
4 STEM eğitiminde mühendislik tasarım süreci
5 İlkokul düzeyinde STEM eğitiminin amaçları ve kazanımları
6 STEM etkinliği tasarımı: Hedef belirleme ve disiplin entegrasyonu
7 STEM uygulamalarında kullanılabilecek materyal ve teknolojiler
8 Ara sınav
9 STEM uygulamalarında öğrenci merkezli yaklaşım
10 Fen bilgisi ile entegre STEM uygulamaları
11 Matematik ile entegre STEM uygulamaları
12 Mühendislik ve teknoloji ile entegre STEM uygulamaları
13 Uygulama örneklerinin değerlendirilmesi
14 STEM etkinlik tasarım çalışmaları
15 Hazırlanan etkinliklerin sunumu
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çorlu, M. S., & Çallı, E. (2020). STEM kuram ve uygulamalarıyla Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Eğitimi. Pusula 20 Teknoloji ve Yayıncılık.
Özcan, H. (2021).STEM eğitimi uygulamaları I. Pusula 20 Teknoloji ve Yayıncılık.
Özcan H. (2021). STEM eğitimi uygulamaları II. Pusula 20 Teknoloji ve Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım,Uygulamalı Etkinlikler, Grup Çalışmaları, Sınıf İçi Tartışmalar, Ders Planı Hazırlama ve Uygulama, Vaka Çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tolga.gok@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 12:00-12:45

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.125
ÖK.244353
ÖK.354
ÖK.42
ÖK.524445
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8
ÖK.9
ÖK.10