DERS ADI

: Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNE 4001 Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BEHSAT SAVAŞ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

İlkokul beden eğitimi ve oyun dersinde belirlenen yeterlikleri öğrencilere kazandırmaya yönelik öğretim etkinlikleri planlayıp uygulama ve değerlendirme becerisi edinmedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Güncel ilkokul beden eğitimi ve oyun programının özelliklerini kavrar.
2   Öğrenci merkezli öğretim süreçlerini uygular.
3   Öğretim süreci temel ilkelerini açıklar.
4   Öğrenme çıktılarını değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Komut Yöntemi
2 Alıştırma Yöntemi
3 Eşli Çalışma Yöntemi
4 Kendini Değerlendirme Yöntemi
5 Katılım Yöntemi
6 Taktiksel Oyun Yaklaşımı
7 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Oyun Merkezli Yaklaşımlar
9 Bunker, Thorpe ve Almond Modeli
10 Griffin Modeli
11 Lauder Modeli
12 Fiziksel Uygunluk Testleri
13 Beceri Testleri
14 MEB Program
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

AAHPERD (1999). Physical Best, Activity Guide. IIIinois: Human Kinetics.
Amelia, T. Lee, M. Thomas, J. (2000). Physical Education For Children. Second Edition. IIIinois: Human Kinetics.
Aracı, H. (2004). Öğretmenler ve Öğrenciler İçin Okullarda Beden Eğitimi. Nobel.
Çamlıyer, H. Çamlıyer, H. (2001). Eğitim Bütünlüğü İçinde Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun. Manisa: Emek Matbaacılık.
Hazar, M. (2000). Beden Eğitimi ve Sporda Oyunla Eğitim.Tütibay Yayınları.
Graham. G. (2004). Moving Children. Six Edition. New York: McGrow Hill.
Grahem, G. (2001). Teaching Children Physical Education. Becoming a Master Teacher. IIIinois: Human Kinetics.
Günsel, M. A. (2004). İlköğretimde Beden Eğitimi ve Uygulamaları. Anı.
Kasser, S. (1995). Inclusive Games. IIIinois: Human Kinetics.
Konter, E. (2008). İnsan Neden Oynar Kanyılmaz Matbaa.
Aşçı, H. Kirazcı, S. (2003). Spor Bilimlerine Giriş. Bağırgan Yayınevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, buluş, planlanmış etkinlik, örnek olay.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Sınıf içi etkinliklere katılım ve derse devam ara sınav ve final sınavına katkı sağlayacaktır. Bir hafta öncesinde belirlenen ders mataryelini öğrenciler temin etmekle yükümlü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

behsat.savas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi: 12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 5 2 10
Final Sınavına Hazırlık 10 2 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.13444
ÖK.2444
ÖK.33544
ÖK.43544