DERS ADI

: Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 2112 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı ZORUNLU 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TARKAN KAÇMAZ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Sınıf öğretmenliği derslerinin öğretilmesinde öğretim teknolojileri öğelerini verimli biçimde kullanabilmek bu kapsamda çeşitli öğretim teknolojilerinin özelliklerini, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımını, öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (sunum dosyaları, görsellik, çalışma yaprakları, saydamlar, slaytlar, video, bilgisayar destekli ders materyalleri, vb.) geliştirilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim-öğretim alanında gözlenen değişimleri ve öğrenme sürecinde öğretim teknolojilerinin rolünü kavrar.
2   Öğretim teknolojileri kapsamında iletişim sürecinin öğelerini tanıyabilir.
3   Öğretim materyali seçiminde rol oynayan faktörlerini kavrar.
4   Görsel tasarım araç ve ilkelerinin önemini kavrayarak bu ilkeleri materyal tasarımında kullanabilir.
5   Öğretim amaçlı kullanılan bilişim unsurlarının, medya ve materyallerin avantaj ve dezavantajlarını bilme ve uygulama sürecinde etkili kullanabilir.
6   Öğretim materyallerini değerlendirme kriterlerini kavrayabilir.
7   Öğretim içeriğine uygun tasarım unsurlarını alan eğitiminde kullanabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin gerekçesi ve önemi, dersin kural ve gerekleri Öğrenme ve öğretim ilkeleri, temel kavramlar
2 Öğretim teknolojisi ve İletişim
3 Öğretim sisteminin tasarlanması ve planlama
4 Araç gereçlerin öğretim sürecindeki yeri ve önemi, etkili kullanımı
5 Öğretim araç ve gereçleri
6 Görsel materyal tasarım unsurları
7 Bilgisayar destekli eğitim uygulamaları
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Alan öğretimine uygun olarak hazırlanan materyallerin öğrenciler tarafından uygulamalı olarak kullanılması (Uygulama çalışmaları)
10 Uygulama çalışmaları
11 Uygulama çalışmaları
12 Uygulama çalışmaları
13 Uygulama çalışmaları
14 Uygulama çalışmaları
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alkan, C. (1999). Eğitim Teknolojisi. Anı Yayıncılık.
Ates, A., Basboğaoğlu, U., Çelik, L., Çeliköz, N., Erisen, Y., Oral, B., Taslı, H., Tekinarslan, E, & Yağcı, E. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı.
Çilenti, K. (1988) Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Kadıoğlu Matbaası.
Demirel, Ö.,Seferoğlu, S., Yağcı, E., Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme.
Ergin, A. (2002). Öğretim Teknolojileri ve İletişim.
Selvi, K. (2008), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı.
Şahin, T. Y. & Yıldırım, S. (1999). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme.
Şişman, A.(2005). Uzaktan Öğretim.
Yalın, H. İ. (2002). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme.
Yiğit, N. & Alev, N. & Özmen, H, & Altun, T. & Akyıldız, S. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı.Akademi Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tarkan.kacmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 9 2 18
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.145335
ÖK.245335
ÖK.345335
ÖK.445335
ÖK.545335
ÖK.645335
ÖK.745335