Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sınıf Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. TOLGA GÖK |
Dersi Alan Birimler |
Sınıf Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının fen öğretimine ilişkin kuramsal bilgi birikimlerini ve pedagojik yeterliklerini geliştirmektir. Bu kapsamda; fen, teknoloji, bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin doğası; fen ve teknoloji okuryazarlığı; fen-teknoloji-toplum-çevre ilişkileri; fen öğretiminin amaçları; Türkiye ve dünyada fen öğretiminin tarihsel gelişimi; yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı çerçevesinde ilkokul fen programının temel özellikleri ve diğer derslerle ilişkisi; bilimsel süreç becerilerinin kazandırılması ve örnek öğretim uygulamaları gibi temel konular ele alınarak öğretmen adaylarının fen öğretimi bağlamında bilgi, beceri ve tutumlarını bütüncül bir şekilde geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Aydoğdu, C., & Kıngır, S. (2019). Fen Öğretimi, Nobel Akademi Yayıncılık |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, grup çalışmaları |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslere %70 katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
tolga.gok@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 12:00-12:45 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|