DERS ADI

: Alan Seç.7 (İlkokul Ders Kitapları İncelemesi)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNE 5005 Alan Seç.7 (İlkokul Ders Kitapları İncelemesi) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. İLYAS YAZAR

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

İlköğretim programına uygun olarak hazırlanmış farklı derslere ait kitapların öğretimini yapacak olan öğretmen adaylarının, sınıfta kullanacakları ders kitaplarını ve bu kitaplardaki konuları tanımalarını ve öğrenmelerini sağlamak; yeni sistem ile hazırlanmış ders kitaplarını amaç, içerik ve etkili kullanma noktalarında bilinçlendirmetir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ders kitaplarıyla öğretim programı arasındaki ilişkiyi kavrayabilir.
2   Ders kitaplarını kullanmanın olumlu ve olumsuz yanlarını görebilir.
3   Ders kitaplarını program, dil ve anlatım, bilimsel içerik ve görsel tasım açısından değerlendirebilir.
4   Öğretmen kılavuz ve öğrenci çalışma kitaplarının, ders kitabının kullanımında ve öğretimdeki rolünü açıklayabilir.
5   Alan bilgisine dayalı, öğretim programıyla uyumlu örnek bir ders kitabı hazırlayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Kitabı, Tanım, Amaç, İçerik
2 Ders kitaplarının özellikleri
3 Ders kitaplarının özellikleri
4 Ders kitaplarının müfredat ile olan ilişkisi
5 Ders kitaplarının müfredat ile olan ilişkisi
6 İlkokul ders kitaplarının seçiminde ve düzenlenmesinde başlıca ilkeler
7 Sınıf Eğitimi alanındaki ders kitaplarına genel bakış
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Uygulamada kullanılan ders kitaplarının öğretim programı bakımından incelenmesi
10 Uygulamada kullanılan ders kitaplarının öğretim programı bakımından incelenmesi
11 Öğretim programında benimsenen kuram, yaklaşım, felsefe ve programın ögeleri (amaç, içerik, öğretme-öğrenme süreçleri, değerlendirme)
12 Öğretim programında benimsenen kuram, yaklaşım, felsefe ve programın ögeleri (amaç, içerik, öğretme-öğrenme süreçleri, değerlendirme)
13 Ders kitabı hazırlamada dikkat edilen ölçütler (bilimsel dil, içerik ve fiziksel özellikler)
14 Ders kitabı hazırlamada dikkat edilen ölçütler (bilimsel dil, içerik ve fiziksel özellikler)
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Milli Eğitim Bakanlığı (2004) İlköğretim Hayat Bilgisi/Matematik/Türkçe Öğretim Programı, Ankara: MEB Yayınları
İlköğretim Sosyal Bilgiler/Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı, Ankara: MEB Yayınları
Milli Eğitim Bakanlığı'nın Ders Kitapları, Öğrenci Çalışma Kitapları ve Öğretmen Kılavuz Kitapları
Mesiha Tosunoğlu-M. Metin Arslan-İdris Karakuş, Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme
Özcan Demirel ve Kasım Kıroğlu (2006) Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme, Ankara, PegemA Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda dönemiçi etkinlikler, ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

i.yazar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi Günleri Saat: 13.00-15.00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.13354434343344
ÖK.22244433344
ÖK.3454455344
ÖK.43244433344
ÖK.544555554445455