DERS ADI

: Alan Seç.6 (Geleneksel Çocuk Oyunları)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNE 5004 Alan Seç.6 (Geleneksel Çocuk Oyunları) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYSUN NÜKET ELÇİ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sınıf öğretmeni adaylarının halk bilimi çerçevesinde geleneksel çocuk oyunlarını tanımalarını, bu oyunların kültürel ve eğitimsel değerlerini fark etmelerini, unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını araştırarak yeni nesillere aktarma bilinci kazanmalarını sağlamaktır. Ayrıca, bu oyunların çocukların bilişsel, duyuşsal, sosyal ve psikomotor gelişimleri üzerindeki etkilerini kavrayarak, öğretim süreçlerinde etkili biçimde planlayıp uygulayabilme yeterliği kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Geleneksel çocuk oyunlarının kültürel kökenlerini ve tarihsel gelişimini açıklayabilir.
2   Geleneksel çocuk oyunlarının çocukların bilişsel, sosyal ve motor becerileri üzerindeki etkilerini analiz edebilir.
3   Geleneksel çocuk oyunlarını eğitim ortamlarında etkili şekilde uygulayabilir.
4   Türk kültüründe yer alan farklı yöresel oyunları tanıtabilir.
5   Oyun temelli öğretimi sınıf içi etkinliklerle bütünleştirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, amaçları, öğrenme çıktıları ve değerlendirme süreci
2 Oyun kavramı ve çocuk gelişimindeki yeri
3 Geleneksel çocuk oyunların eğitimsel, kültürel değeri
4 Unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma
5 Türk kültüründeki çocuk oyunlarının tanımı, önemi, kuralları
6 Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi
7 Yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Oyunla öğrenme: Disiplinler arası yaklaşımlar
10 Geleneksel çocuk oyunlarıyla değerler eğitimi
11 Grup çalışması: Yöresel oyun derleme ve sunumları
12 Geleneksel oyunların öğretim sürecine entegrasyonu
13 Oyun temelli etkinlik tasarımı ve değerlendirme yöntemleri
14 Genel değerlendirme ve oyun şenliği uygulaması
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar).
2.Altun, M. (2022), Eğitim Fakülteleri ve Sınıf Öğretmenleri için Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi.
3.Baki, A. (2015). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Harf Yayınları.
4.Van De Walle, J. A., Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. (2012), İlkokul ve Ortaokul Matematiği, Nobel Yayınları.
5.Başal, H. A. (2018). Geçmişten Günümüze Türkiye de Geleneksel Çocuk Oyunları, Nobel Akademi.
6.Güneş, M.& Güneş, H. (2011). Öğretmenler ve Öğrenciler için Yaşayan Çocuk Oyunları. Anı Yayınları.
7.Atlı, M., Mutlu Bozkurt, T. (2022). Geleneksel Çocuk Oyunları (Eğitsel Oyunlar), Nobel Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, soru-yanıt, uygulama, beyin fırtınası, öğrenme ve öğretim teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.


Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysunnuket.elci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 14 1 14
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.14334
ÖK.24334
ÖK.34334
ÖK.44334
ÖK.54334