DERS ADI

: Alan Seç.7 (İlkokuldan Ortaokula Matematik Öğretim Programı)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNE 5025 Alan Seç.7 (İlkokuldan Ortaokula Matematik Öğretim Programı) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYSUN NÜKET ELÇİ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sınıf öğretmeni adaylarının ilkokul ve ortaokul matematik öğretim programlarını bütüncül bir bakış açısıyla analiz etmelerini sağlamak; programların yapısı, öğrenme alanları, kazanımlar, pedagojik yaklaşımlar ve değerlendirme anlayışı hakkında bilgi ve farkındalık geliştirmelerine katkıda bulunmak; ayrıca öğretmen adaylarının öğretim programlarını eleştirel, karşılaştırmalı ve uygulamaya dönük bir biçimde yorumlayabilme yeterliklerini artırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İlkokul ve ortaokul matematik öğretim programlarının temel yapılarını açıklayabilir.
2   Öğrenme alanlarını, kazanımları ve öğretim yaklaşımlarını program düzeyinde analiz edebilir.
3   İlkokul ve ortaokul programları arasında içerik, beceri ve yaklaşım açısından karşılaştırma yapabilir.
4   Programların değerlendirme anlayışını tanımlar ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
5   Programlarda yer alan kazanımları uygulamaya dönük öğretim etkinlikleriyle ilişkilendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, amaçları, öğrenme çıktıları ve değerlendirme süreci
2 Matematik öğretim programlarının tarihçesi ve gelişim süreci
3 İlkokul Matematik Öğretim Programı
4 Ortaokul Matematik Öğretim Programı
5 İlkokul ve ortaokul matematik öğretim programlarının karşılaştırılması
6 Öğrenme alanları ve alt başlıkların analizi
7 Kazanımların sınıf düzeylerine göre dağılımı
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Öğretim programlarında beceri odaklı yaklaşım
10 Ölçme ve değerlendirme anlayışının programlara yansıması
11 Örnek öğretim etkinlikleri geliştirme ve paylaşımı
12 Örnek öğretim etkinlikleri geliştirme ve paylaşımı
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar).
2.Altun, M. (2022), Eğitim Fakülteleri ve Sınıf Öğretmenleri için Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi.
3.Altun, M. (2013), Ortaokullarda (5,6,7 ve 8. Sınıflarda) Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi.
4.Baki, A. (2015). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Ankara: Harf Yayınları.
5.Van De Walle, J. A., Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. (2012), İlkokul ve Ortaokul Matematiği, Nobel Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, soru-yanıt, uygulama, beyin fırtınası, öğrenme ve öğretim teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysunnuket.elci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 14 1 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.13545511531115555554
ÖK.23545511531115555554
ÖK.33545511531115555554
ÖK.43545511531115555554
ÖK.53545511531115555554