DERS ADI

: Alan Seç.3 (Çocuk Psikolojisi)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNE 5003 Alan Seç.3 (Çocuk Psikolojisi) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BEHSAT SAVAŞ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarının çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri, doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri ve ilgili kavramlar, ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar hakkında kuram,uygulamalar ve araştırma yapabilme bilgilerinin edinilmesini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuk Psikolojisi ve .ruh sağlığı ile ilgili temel kavramları bilir.
2   Çocuklarda psikolojik gelişim ve ruh sağlığını etkileyen faktörleri açıklar.
3   Ruh sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemlerin ve ölçme araçları bilir.
4   Çocuklarda yaygın olarak görülen psikolojik hastalıkları tanı ve ayırıcı tanı ve nedenlerini söyleyebilme
5   Çocuklarda psikolojik gelişim ve ruhsal dayanıklılıkla ilgili öğretmenin rolünün farkında olur.
6   Ruh sağlığının korunmasında aileyle yapılacak çalışmaların bilgisini edinir.
7   Çocuk psikolojisine ilişkin yayınları okumaktan zevk alır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar açıklanması
2 Ruh sağlığının, normal-anormal kavramlarının tanımı, normal-anormal davranışların belli başlı kriterleri
3 Ruh sağlığını etkileyen temel faktörler(biyolojik ve psikososyal)
4 Bağlanma ve benlik modelinin gelişimi
5 Ruh sağlığını değerlendirmede kullanılan yöntemler
6 Bağlanma kuramı, sistem yaklaşımı, ekolojik yaklaşım Zeka geriliği
7 Duygusal gelişim ve çocukta Ruhsal Dayanıklılık
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu
10 Davranım bozukluğu, karşıt olma-karşı gelme bozukluğu
11 Beslenme bozuklukları, tik bozuklukları, dışa atım bozuklukları
12 Bağlanma sorunlarına bağlı olarak ortaya çıkan bozukluklar
13 Yaygın gelişimsel bozukluklar
14 Çocuk istismarı
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Amerikan Psikiyatri Birliği (1995). Mental Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal El Kitabı, Dördüncü Baskı, (çev. Ertuğrul Köroğlu), Ankara: Hekimler Yayın Birliği.
Bakırcıoğlu, R. (2002). Çocuk Ruh Sağlığı ve Uyum Bozuklukları. Ankara: Anı Yayıncılık.
Cirhinlioğlu, F.G. (2001). Çocuk Ruh Sağlığı ve Gelişimi: Okulöncesi Dönem. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Kılıççı, Y. (2000). Okulda Ruh Sağlığı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Küçükkaragöz,H.(2011)."Bilişsel gelişim ve dil gelişimi" Eğitim psikolojisi,8. baskı,Ed: Binnur Yeşilyaprak,Ankara,Pegem Yayınevi.
Ollendrick, T.H. & Hersen, M. (1989). Handbook of Child Psychopathology, New York: Plenum Press.
Öztürk, M.O. (1995). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Ankara: Hekimler Yayın Birliği.
Sargın, N. (2001). Çocuklarda Ruh Sağlığı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Yavuzer,H. (1999) Çocuk Psikolojisi İstanbul: Remzi Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, örnek olay, etkinlikleri, grup çalışmaları ve konu sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derslere etkin katlım ve devam ara ve final sınavına katkı sağlayacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin konu sunumları ara sınavda, derste geliştirdikleri materyal ve sunumları ise final sınavı içerisine eklenerek değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

behsat.savas@deu.edu.tr
05334101306

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi: 12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 3 39
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15454354455444555544
ÖK.25454354455444555544
ÖK.35454354455444555544
ÖK.45454354455444555544
ÖK.55454354455444555544
ÖK.65454354455444555544
ÖK.75454354455444555544