DERS ADI

: Öğretmenlik Uygulaması 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 4031 Öğretmenlik Uygulaması 1 ZORUNLU 2 6 0 10

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TARKAN KAÇMAZ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okulda ilgili öğretmenle ortak çalışabilir.
2   Öğrendiği metotları uygulayabilir.
3   Öğretmenin yardımıyla ders planı yapabilme ve uygulayabilir.
4   Dersin değerlendirmesini yapabilir.
5   Öğretmen-öğrenci iletişimi konusunda deneyim sahibi olabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriği, işleniş ve kaynakların tanıtımı
2 Okul ziyareti: Yönetici, öğretmen ve öğrencilerle tanışma
3 Gözlem: Uygulama öğretmeni gözlemleme ve öğrencileri tanıma değerlendirmeler
4 Gözlem: Uygulama öğretmeni gözlemleme ve öğrencileri tanıma değerlendirmeler
5 Öğretim programı dahilinde etkinliklerin hazırlanması
6 Öğretim programı dahilinde etkinliklerin hazırlanması
7 Öğretim programı dahilinde etkinliklerin hazırlanması
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Öğretim programı dahilinde etkinliklerin uygulanması
10 Çalışmayla ilgili değerlendirmeler ve geri bildirimler
11 Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme öğretim ortamlarını hazırlama
12 Alana özgü geliştirilen etkinlik ve materyali uygulama
13 Alana özgü geliştirilen etkinlik ve materyali uygulama
14 Çalışmayla ilgili değerlendirmeler ve geri bildirimler
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

YÖK/Dünya Bankası, 1998; Fakülte-Okul İşbirliği. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.
Yigit, N. (Editör), 2006; Kuramdan Uygulamaya Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması, Celepler Matbaacılık, Trabzon.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gözlem

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tarkan.kacmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 6 78
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 10 130
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 261

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1554
ÖK.255
ÖK.3554
ÖK.4545
ÖK.544