DERS ADI

: Alan Seç.8 (İlkokulda Tasarım Odaklı Düşünme Stratejileri)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNE 5021 Alan Seç.8 (İlkokulda Tasarım Odaklı Düşünme Stratejileri) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. NİLÜFER ATMAN USLU

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders, öğretmen adaylarının ilkokul eğitimi bağlamında tasarım tabanlı öğrenmeyi süreçlerini uygulama yeterliliğini geliştirmeyi, yaratıcılık ve işbirlikli problem çözmeyi teşvik eden öğrenme ve öğretme süreçlerini tasarlamalarını desteklemeyi amaçlamaktadır. Tasarım tabanlı öğrenmenin kuramsal ve uygulamalı yönlerini birleştirerek yinelemeli süreçler aracılığıyla öğretmen adaylarının gerçek dünya zorluklarını ele almaya teşvik eden özgün ve öğretim programına uygun tasarım projeleri geliştirmelerine odaklanılmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarım tabanlı öğrenmenin kuramsal temellerini ve ilkokul eğitimi için faydalarını açıklar.
2   İlkokul öğretim programına uygun tasarım projeleri geliştirir.
3   Tasarım tabanlı öğrenmeyi işe koşan ders planları oluşturur.
4   Tasarım tabanlı öğrenme süreçleri için öğrencilerin yaratıcılık, iş birliği ve problem çözme konusundaki yeterliklerini ölçen değerlendirme araçları stratejileri oluşturur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tasarım Tabanlı Öğrenmeye Giriş
2 Tasarım tabanlı öğrenme ve ilkokullarda uygulamaları
3 Tasarım Düşüncesi: Empati Kurma ve Tanımlama
4 Tasarım Düşüncesi: Fikir Üretme
5 Tasarım Düşüncesi: Prototipleme
6 Tasarım Düşüncesi: Test Etme ve Tekrarlama
7 Tasarım düşüncesi temelli bir eğitim projesi geliştirme
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Tasarım tabanlı öğrenmede düşünme süreçlerini aktive etme
10 İşbirlikli Çalışma: tasarım tabanlı öğrenme ders planı hazırlama
11 İşbirlikli Çalışma: tasarım tabanlı öğrenme ders planı hazırlama
12 Tasarım tabanlı öğrenmede değerlendirme
13 Proje sunumları ve geri bildirim
14 Proje sunumları ve geri bildirim
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Koh, J. H. L., Chai, C. S., Wong, B., Hong, H. Y., Koh, J. H. L., Chai, C. S., ... & Hong, H. Y. (2015). Design thinking and education (pp. 1-15). Springer Singapore.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme, tartışma, gösteri, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve proje ile ölçülecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

atmanuslu@gmail.com
nilufer.atmanuslu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 09:00-09:40

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 13 2 26
Proje Ödevi 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 106

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1323
ÖK.2434
ÖK.3333
ÖK.444