Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Sınıf Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. NİLÜFER ATMAN USLU |
Dersi Alan Birimler |
Sınıf Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu ders, öğretmen adaylarının ilkokul eğitimi bağlamında tasarım tabanlı öğrenmeyi süreçlerini uygulama yeterliliğini geliştirmeyi, yaratıcılık ve işbirlikli problem çözmeyi teşvik eden öğrenme ve öğretme süreçlerini tasarlamalarını desteklemeyi amaçlamaktadır. Tasarım tabanlı öğrenmenin kuramsal ve uygulamalı yönlerini birleştirerek yinelemeli süreçler aracılığıyla öğretmen adaylarının gerçek dünya zorluklarını ele almaya teşvik eden özgün ve öğretim programına uygun tasarım projeleri geliştirmelerine odaklanılmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Koh, J. H. L., Chai, C. S., Wong, B., Hong, H. Y., Koh, J. H. L., Chai, C. S., ... & Hong, H. Y. (2015). Design thinking and education (pp. 1-15). Springer Singapore. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme, tartışma, gösteri, sunum |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve proje ile ölçülecektir |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslere %70 katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
atmanuslu@gmail.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 09:00-09:40 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|