DERS ADI

: Alan Seç.4 (İlkokul Fen Eğitiminde Öğrenci Performansının Değerlendirilmesi)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNE 5042 Alan Seç.4 (İlkokul Fen Eğitiminde Öğrenci Performansının Değerlendirilmesi) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TOLGA GÖK

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, sınıf öğretmeni adaylarının fen derslerinde öğrenci başarı ve gelişim düzeylerini etkili bir şekilde ölçme ve değerlendirme becerilerini kazanmalarını sağlamaktır. Ders kapsamında, çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin ve araçlarının tanıtılması, bu araçların öğrenci performansını izleme ve analiz etme kapasitesini geliştirmeye yönelik uygulamalı örneklerle desteklenmesi hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen öğretiminde ölçme ve değerlendirmenin temel ilkelerini açıklayabilir.
2   Nicel ve nitel değerlendirme tekniklerini karşılaştırabilir.
3   Öğrenci performansını değerlendirmeye yönelik ölçme araçlarını tanımlayabilir.
4   Rubrik, kontrol listesi ve gözlem formları geliştirebilir.
5   Öğrenciye yönelik geribildirim verecek değerlendirme raporları hazırlayabilir.
6   Değerlendirme sürecinde etik ilkelere uygun davranışlar sergileyebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş ve temel kavramlar
2 Ölçme-değerlendirmenin rolü
3 Ölçme yöntemleri
4 Değerlendirme araçları
5 Rubrik geliştirme
6 Nitel yöntemler
7 Nicel yöntemler
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Kavram yanılgıları
10 Ölçme aracı geliştirme
11 Performans görevleri
12 Portfolyo uygulamaları
13 Verilerin yorumlanması
14 Etik ilkeler
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Baykul, Y. (2024). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme. Pegem Akademi Yayıncılık.
Brookhart, S. M., & Nitko, A. J. (2018). Educational Assessment of Students.
Büyüköztürk, Ş. (2034). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi Yayıncılık.
Çepni, S. (2023). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, Pegem Akademi Yayıncılık
Karasar, N. (2024). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Akademi Yayıncılık .
McMillan, J. H. (2013). Classroom Assessment: Principles and Practice for Effective Standards-Based Instruction. Pearson.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, uygulamalı etkinlikler, vaka analizi, soru-cevap, grup çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tolga.gok@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 12:00-12:45

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.145
ÖK.245
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6