DERS ADI

: Alan Seç.6 (İlkokul Matematik Dersinde Problem Kurma)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNE 5016 Alan Seç.6 (İlkokul Matematik Dersinde Problem Kurma) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYSUN NÜKET ELÇİ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, sınıf öğretmeni adaylarının problem kurmanın matematik öğretimindeki ve problem çözmedeki yeri ve önemine ilişkin kuramsal bilgi ve farkındalık kazanmalarını sağlamak, problem kurma hakkında pedagojik yeterliklerini geliştirmelerine destek olmak ve uygun öğrenme ortamları tasarlayabilme becerilerini kazandırmayı hedeflemektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İlkokulda matematik öğretiminde problem kurmanın önemini kavrayabilir.
2   İlkokulda matematik öğretiminde problem kurmanın anlamını kavrayabilir.
3   Problem kurma stratejilerini kavrayabilir.
4   Problem kurma uygulamaları yapabilir.
5   Problem kurmayı değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, amaçları, öğrenme çıktıları ve değerlendirme süreci
2 Problem, problem çözme ve problem kurma
3 Problem kurmanın matematik öğretim programındaki yeri
4 Problem kurma stratejileri
5 Serbest problem kurma
6 Yarı yapılandırılmış problem kurma
7 Yapılandırılmış problem kurma
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Rutin olmayan problemlerde problem kurma
10 Matematik okuryazarlığı problemleri kurma
11 Problem kurmanın değerlendirilmesi
12 Problem kurma rubrikleri
13 Öğrencilerin kurdukları problemlerin tartışılması ve değerlendirilmesi
14 Öğrencilerin kurdukları problemlerin tartışılması ve değerlendirilmesi
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.MEB, (2013), İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programı.
2.Altun, M. (2005), Eğitim Fakülteleri ve Sınıf Öğretmenleri için Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi.
3.Baki, A. (2015). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Ankara: Harf Yayınları.
4.Van De Walle, J. A., Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. (2012), İlkokul ve Ortaokul Matematiği, Nobel Yayınları.
5.Polya,G.(2017). Nasıl Çözmeli, Tübitak, Ankara.
6.Özgen, K., Kar, T., Çenberci, S., Zengin, Y. (Edt.) (2025). Matematikte Problem Çözme ve Problem Kurma, Pegem Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, soru-yanıt, uygulama, beyin fırtınası, öğrenme ve öğretim teknikleri.


Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysunnuket.elci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 14 1 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.11151431331111331344
ÖK.21151431111111111341
ÖK.31151431441111331344
ÖK.41151431441111331344
ÖK.54354541441113331345