DERS ADI

: Alan Seç.5 (İlkokul Matematik Dersinde Problem Çözme)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SNE 5015 Alan Seç.5 (İlkokul Matematik Dersinde Problem Çözme) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYSUN NÜKET ELÇİ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının problem çözme ve problem kurma süreçlerini derinlemesine anlamalarını, bu süreçlerin matematik öğretimindeki yerini kavramalarını, çeşitli problem türleri ve çözüm stratejileri hakkında bilgi edinmelerini ve bu bilgileri sınıf içi uygulamalara yansıtabilmelerini sağlamaktır. Ayrıca, güncel gelişmeler ışığında matematiksel problem çözme ve kurma etkinliklerini değerlendirme becerileri kazandırmak, öğretmen adaylarını ortaokul matematik programı bağlamında etkili problem kurucu ve çözücü bireyler olarak yetiştirmek hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Problem çözmenin matematik öğretimindeki yerini ve önemini açıklayabilir.
2   Problem türleri ve problem çözme stratejilerini kavrayabilir.
3   Problem çözme içeren ders tasarımları yapabilir.
4   Problem çözme basamaklarını açıklayabilir.
5   Matematik öğretiminde problem çözmeye yönelik farklı yaklaşımları kavrayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, amaçları, öğrenme çıktıları ve değerlendirme süreci
2 Matematik Eğitiminde problem çözme
3 Matematik Eğitiminde problem çözme basamakları
4 Matematik Eğitiminde problem çözme basamakları
5 Matematik Eğitiminde problemi genişletme
6 Matematik Eğitiminde problem çözme becerileri
7 Matematik Eğitiminde problem çözme stratejileri
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Matematik Eğitiminde problem çözme stratejileri
10 Matematik Eğitiminde problem kurma ve çözme
11 Matematik Eğitiminde problem kurma ve çözme
12 Öğrenciler tarafından hazırlanan problemlerin değerlendirilmesi
13 Öğrenciler tarafından hazırlanan problemlerin değerlendirilmesi
14 Öğrenciler tarafından hazırlanan problemlerin değerlendirilmesi
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.MEB, (2013), İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programı.
2.Altun, M. (2005), Eğitim Fakülteleri ve Sınıf Öğretmenleri için Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi.
3.Baki, A. (2015). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Ankara: Harf Yayınları.
4.Van De Walle, J. A., Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. (2012), İlkokul ve Ortaokul Matematiği, Nobel Yayınları
5.Özçelik, D. A. ve diğerleri (1997) İlköğretim Matematik Öğretimi, YÖK- Dünya Bankası.
6.Demirel, Ö. (Editör), (2011), Eğitimde Yeni Yönelimler, Pegem Akademi.
7.Elçi, A. N., Güzel, B. E., Günhan, B. C., Çimen, E. E. (Editör) (2016), Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları, Pegem Akademi.
8.Nasıl çözmeli, George Polya (Çeviren: F.Halatçı), Sistem Yayıncılık, 1997.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, soru-yanıt, uygulama, beyin fırtınası, öğrenme ve öğretim teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere %70 katılım zorunludur.


Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysunnuket.elci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 14 1 14
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.144444
ÖK.244444
ÖK.344444
ÖK.444444
ÖK.544444