DERECE PROGRAMLARI

: Fransızca Öğretmenliği

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesine bağlı Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı, 1982 yılında kurulmuştur. 1983-1984 öğretim yılından beri Yabancı Diller Eğitimi Bölümü içinde faaliyetlerini sürdürmekte olan anabilim dalımız, kuruluşundan bugüne kadar örgün öğretim programı uygulamaktadır. 4 yıl süren lisans eğitiminin yanı sıra, Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak yüksek lisans ve doktora eğitimi de sürdürülmektedir. Lisans ve lisansüstü tüm Fransız Dili Eğitimi programlarının eğitim dili Fransızca ve Türkçedir. Programlar dil, kültür, edebiyat ve ağırlıklı olarak dil öğretimi alanlarını kapsamaktadır.
Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalının amacı, öğrencilerine Fransızcanın öğretimi, dil edinimi, dil-kültür etkileşimi, edebiyat öğretimi, çeviri, dil becerileri, dil becerilerinin farklı düzeylerde, farklı yaş gruplarına öğretimine yönelik materyal geliştirme ve uyarlama, öğrenci gereksinim ve beklentilerini dikkate alarak ders izlencesi tasarlama, Fransızca ders kitaplarının incelenmesi, bilgisayar destekli dil öğrenimi gibi konularla ilgili bilgi ve beceriler kazandırmaktır.

Kazanılan Derece

Fransızca Öğretmenliği, Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise diploması , ulusal Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 4 yıllık lisans programıyla çağdaş ölçme değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğrencilerin hem mesleki gelişimlerini sağlamak hem de alan bilgisi ve genel kültüre yönelik derslere yer verilmiştir.
2010 yılından itibaren Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşlarının yükseköğrenim görmesi veya çalışması amacı ile Avrupada kolayca dolaşabilmelerini sağlayan BOLOGNA Süreci (Avrupa Yükseköğretim Alanı uyum çalışmaları) başlamıştır.
Mezun olacak öğrencilere, 2011 yılından itibaren Diploma Eki verilebilmektedir. Üniversite Diploma Eki Etiketini almıştır. AKTS etiketi almak üzere çalışmalar sürdürülmektedir.
Anabilim Dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, 2012 yılı itibari ile ERASMUS Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.
Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Cahit Arf Binasında hizmet vermekte olup, 3 dersliğe ve akademik personele ait 6 odaya sahiptir. Sınıflarda projektör, tepegöz vs. gibi multimedya araçlar bulunmaktadır. Fakülte içinde anabilim dalı öğrencilerinin yaralanabilecekleri bir de kütüphane bulunmaktadır.

Temel Program Kazanımları

1   Fransız dili alanında ileri düzeyde (Avrupa Dil Portfolyosunda tanımlanan yetkin kullanıcı (C1) düzeyi) kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2   Fransız dili, edebiyatı, dilbilimi, kültürü, tarihi konularında kapsamlı bilgi sahibi olur, olguları bilimsel düşünce anlayışına ve eleştirel düşünme becerilerine dayalı olarak yorumlayabilir, kaynaklara ulaşıp değerlendirebilir.
3   Alanındaki kavram, düşünce ve görüşleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilir, verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir.
4   Alanındaki sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözümler üretebilir, bireysel olarak ya da grup içinde sorumluluk alabilir.
5   Yabancı dil (Fransızca) öğretim sürecine uygun yöntem ve teknikleri kullanarak planlamalar yapabilir, öğrenme ortamları düzenleyebilir, materyaller hazırlayabilir.
6   Alanındaki teknolojik gelişmeleri izler, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
7   Yabancı dil öğretimi konusunda etkili öğrenme/öğretme teorilerini, yaklaşımlarını, tekniklerini bilir, uygun stratejileri üretebilir.
8   Yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kullanabilir.
9   Konusu ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
10   Anadilini yazılı ve sözlü olarak en doğru ve etkin biçimde kullanabilir, anadili ile yabancı dil arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ortaya koyabilir, yorumlayıp değerlendirebilir, öğretim sürecinde kullanabilir.
11   Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler düzenleyebilir, projeler üretip uygulayabilir.
12   İkinci bir yabancı dili orta düzeyde (B1) kullanabilir.
13   Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimsemiş olarak ülkesindeki ve dünyadaki bilimsel, teknolojik, toplumsal, kültürel konularda gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilir.

Mezunların İstihdam Profilleri

Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı mezunları resmi ve özel okullarda öğretmenlik yapabilmekte ve ayrıca Fransızcanın gerekli olabileceği tüm alanlarda (çeviri, uluslararası ticaret, turizm ve bankacılık gibi) çalışabilmektedir.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Öğretim Planı, zorunlu ve seçmeli dersten oluşmaktadır.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 EGT 1103 Eğitim Bilimine Giriş ZORUNLU 3 0 0 3
G 3 FRÖ 1011 Fransızca Yazma Becerileri I ZORUNLU 2 0 0 4
G 4 FRÖ 1013 Fransızca Okuma Becerileri I ZORUNLU 2 0 0 4
G 5 FRÖ 1015 Fransızca Sözlü İletişim Becerileri I ZORUNLU 3 0 0 4
G 6 FRÖ 1017 Fransızca Dilbilgisi I ZORUNLU 3 0 0 4
G 7 GKD 1009 Türk Dili I ZORUNLU 2 0 0 3
G 8 KPD 1004 Kariyer Planlama(Fransızca) ZORUNLU 1 0 0 2
G 9 YDA 1019 Yabancı Dil I (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDF 1019 Yabancı Dil I (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 11 YDİ 1019 Yabancı Dil I (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 EGT 1104 Eğitim Psikolojisi ZORUNLU 3 0 0 3
B 3 FRÖ 1012 Fransızca Yazma Becerileri II ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 FRÖ 1014 Fransızca Okuma Becerileri II ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 FRÖ 1016 Fransızca Sözlü İletişim Becerileri II ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 FRÖ 1018 Fransızca Dilbilgisi II ZORUNLU 3 0 0 4
B 7 GKD 1012 Türk Dili II ZORUNLU 2 0 0 3
B 8 GKD 1021 Bilişim Teknolojileri ZORUNLU 2 2 0 5
B 9 YDA 1020 Yabancı Dil II (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDF 1020 Yabancı Dil II (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 11 YDİ 1020 Yabancı Dil II (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 EGT 2103 Eğitimde Program Geliştirme ZORUNLU 3 0 0 3
G 2 FRÖ 2201 Fransız Edebiyatı I ZORUNLU 3 0 0 4
G 3 FRÖ 2203 Fransızca Öğretiminde Yaklaşımlar I ZORUNLU 3 0 0 4
G 4 FRÖ 2205 Fransızca Dilbilgisi III ZORUNLU 3 0 0 4
G 5 FRÖ 2207 Fransızca-Türkçe Çeviri I ZORUNLU 2 0 0 4
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 FRÖ 2209 Alan Seçmeli I (Sözcük Bilgisi I) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 2 FRÖ 2211 Alan Seç: II (Sinema Atölyesi) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 EGT 2108 Öğretim İlke ve Yöntemleri ZORUNLU 3 0 0 3
B 2 FRÖ 2202 Fransız Edebiyatı II ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 FRÖ 2204 Fransızca Öğretiminde Yaklaşımlar II ZORUNLU 2 0 0 4
B 4 FRÖ 2206 Dil Edinimi ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 FRÖ 2208 Fransızca Türkçe Çeviri II ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 MBA 2122 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı ZORUNLU 1 2 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
4. Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 FRÖ 2210 Alan Seçmeli III (Sözcük Bilgisi II) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 2 FRÖ 2212 Alan Seç IV (Karşılaştırmalı Dilbilgisi) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 EGT 3107 Sınıf Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 EGT 3109 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ZORUNLU 3 0 0 3
G 3 FRÖ 3301 Dilbilimi 1 ZORUNLU 2 0 0 4
G 4 FRÖ 3305 Türkçe-Fransızca Çeviri I ZORUNLU 2 0 0 4
G 5 MBA 3119 Özel Öğretim Yöntemleri I ZORUNLU 2 2 0 5
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
5 .Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 FRÖ 3307 Alan Seç. V (Ders İçeriği Geliştirme) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 EGT 3104 Eğitimde Araştırma Yöntemleri ZORUNLU 3 0 0 3
B 2 FRÖ 3302 Dilbilimi II ZORUNLU 2 0 0 4
B 3 FRÖ 3304 Türkçe - Fransızca Çeviri II ZORUNLU 2 0 0 4
B 4 GKD 1019 Topluma Hizmet Uygulamaları ZORUNLU 1 2 0 3
B 5 MBA 3114 Özel Öğretim Yöntemleri II ZORUNLU 2 0 0 5
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
6. Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 FRÖ 3306 Alan Seç VI (Yazarlar ve Metinler) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 EGT 4105 Rehberlik ZORUNLU 3 0 0 3
G 2 EGT 4107 Özel Eğitim ve Kaynaştırma ZORUNLU 3 0 0 3
G 3 FRÖ 4401 Dil Becerilerinin Öğretimi I ZORUNLU 1 0 0 3
G 4 FRÖ 4403 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi ZORUNLU 2 0 0 3
G 5 MBD 4035 Öğretmenlik Uygulaması 1 ZORUNLU 2 6 0 10
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
7 .Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 FRÖ 4405 Alan Se. VII (Fransızca Ders Kitabı İncelemesi) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 EGT 4104 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi ZORUNLU 3 0 0 3
B 2 FRÖ 4402 Dil Becerilerinin Öğretimi II ZORUNLU 2 0 0 3
B 3 FRÖ 4404 Söylem Çözümlemesi ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 FRÖ 4406 Roman İnceleme ve Dil Eğitimi ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 MBD 4040 Öğretmenlik Uygulaması 2 ZORUNLU 2 6 0 10
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
8. Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 FRÖ 4408 Alan Seç. VIII (İmge ve Dil Öğretimi) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
 
HER DÖNEM AKTS'YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 FRA 5001 Çağdaş Fransız Edebiyatı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 2 FRA 5002 Edimbilim ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 3 FRA 5003 Fransızca Ders Kitabı İncelemesi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 4 FRA 5004 Franzsızca İleri Yazma Teknikleri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 5 FRA 5006 Fransızca Öğretiminde Drama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 6 FRA 5007 Fransızca Öğretiminde Materyal Tasarımı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 7 FRA 5008 Fransızca Öğretiminde Sınav Hazırlama ve Değerlendirme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 8 FRA 5009 Fransızca Sözcük Bilgisi Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 9 FRA 5010 İleri Konuşma Becerileri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 10 FRA 5011 İleri Yazılı ve Sözlü Anlatım SEÇMELİ 2 0 0 4
H 11 FRA 5012 Sınıf İçi Öğrenmelerinin Değerlendirilmesi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 12 GKD 5001 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele SEÇMELİ 2 0 0 3
H 13 GKD 5002 Beslenme ve Sağlık SEÇMELİ 2 0 0 3
H 14 GKD 5003 Bilim Tarihive Felsefesi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 GKD 5004 Bilim ve Araştırma Etiği SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 GKD 5005 Ekonomi ve Girişimcilik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5006 Geleneksel Türk El Sanatları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 GKD 5008 İnsan İlişkileri ve İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 19 GKD 5009 Kariyer Planlama ve Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 3
H 20 GKD 5010 Kültür ve Dil SEÇMELİ 2 0 0 3
H 21 GKD 5011 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 22 GKD 5013 Sanat ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 23 GKD 5014 Türk Halk Oyunları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 24 GKD 5015 Türk İşaret Dili SEÇMELİ 2 0 0 3
H 25 GKD 5016 Türk Kültür Coğrafyası SEÇMELİ 2 0 0 3
H 26 GKD 5017 Türk Musikisi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 27 GKD 5018 Türk Sanatı Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 28 GKD 5020 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 29 GKD 5021 Kültür ve Dil SEÇMELİ 2 0 0 3
H 30 GKD 5022 Sanat ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 31 GKD 5023 Etkili İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 32 GKD 5041 Bilim ve Araştırma Etiği SEÇMELİ 2 0 0 3
H 33 GKD 5042 Bilim Tarihi ve Felsefesi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 34 GKD 5043 İnsan İlişkileri ve İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 35 GKD 5044 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 36 GKD 5045 Mesleki İngilizce SEÇMELİ 2 0 0 3
H 37 GKD 5046 Düşünce Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 38 GKD 5047 Sanat ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 39 İHD 1001 İnsan Hakları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 40 MBD 5001 Açık ve Uzaktan Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 41 MBD 5002 Çocuk Psikolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 42 MBD 5003 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu SEÇMELİ 2 0 0 4
H 43 MBD 5004 Eğitim Hukuku SEÇMELİ 2 0 0 4
H 44 MBD 5005 Eğitim Antropolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 45 MBD 5007 Eğitimde Drama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 46 MBD 5008 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler SEÇMELİ 2 0 0 4
H 47 MBD 5010 Eğitimde Proje Hazırlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 48 MBD 5011 Eleştirel ve Analitik Düşünme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 49 MBD 5012 Hastanade Yatan Çocukların Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 50 MBD 5013 Kapsayıcı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 51 MBD 5014 Karakter ve Değer Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 52 MBD 5015 Karşılaştırmalı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 53 MBD 5016 Mikro Öğretim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 54 MBD 5017 Müze Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 55 MBD 5018 Okul Dışı Öğrenme Ortamları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 56 MBD 5019 Öğrenme Güçlüğü SEÇMELİ 2 0 0 4
H 57 MBD 5020 Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 58 MBD 5021 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 59 MBD 5022 Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 60 MBD 5026 Roman İnceleme ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 61 MBD 5027 Şiir İnceleme ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 62 MBD 5028 İmge ve Dil SEÇMELİ 2 0 0 4
H 63 MBD 5029 Turizm Fransızcası ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 64 MBD 5030 Sinema ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 65 MBD 5031 Eğitimde Drama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 66 MBD 5035 Eğitimde Proje Hazırlama SEÇMELİ 2 0 0 2
H 67 MBD 5036 Eleştirel ve Analitik Düşünme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 68 MBD 5037 Karakter ve Değer Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 69 MBD 5038 Karşılaştırmalı Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 70 MBD 5039 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 71 MBD 5041 Eğitimde Podcast Kullanımı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 72 MBD 5082 Dil Eğitiminde Eleştirel ve Analitik Düşünme SEÇMELİ 2 0 0 4
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60 tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80 den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır.

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Duygu ÖZTİN PASERAT
E-posta: duygu.oztin@deu.edu.tr
Tel: 0 232 301 24 05