DERS ADI

: Fransızca Okuma Becerileri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRÖ 1013 Fransızca Okuma Becerileri I ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere tutarlı ve mantıksal argümanlar geliştirmeyi ve bunları kompozisyonel bir düzen içinde düzenli bir şekilde yazmayı sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Belirli bir konu hakkında fikir üretir.
2   Cümle ve paragraf düzeyinde fikirler arasında mantıksal köprüler kurar.
3   Paragraf bütünlüğünü ve tutarlılığını sağlar.
4   Yazma sürecinin temel prensiplerini anlar: Fikir üretir ve organize eder, taslak hazırlar, düzenleme yapar ve yeniden yazar.
5   Düşünceleri sebep-sonuç ilişkisi içerisinde ilişkilendirerek belirli bir düzende yazılı olarak sunar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kompozisyon planı yapma (Tez- antitez- sentez). Kompozisyon yazma
2 Kanıt niteliğindeki metin örnekleri üzerinde çalışma. Makale yazma becerilerinin geliştirilmesi.
3 Neden ve sonuç belirten bağlaçlar. Dil ve kompozisyonun genel düzenindeki hataların değerlendirilmesi.
4 Aynı cümleyi farklı şekillerde yazma alıştırmaları yapma. Yarıyıl Sonu Sınavı.
5 Deneme yazma.
6 Basit cümleleri bileşik cümlelere dönüştürme yöntemleri üzerine çalışma.
7 Ara Sınav.
8 Dil ve kompozisyonun genel düzenindeki hataların değerlendirilmesi.
9 Sınav kağıtlarındaki hataları analiz etme.
10 Dikte.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Gülmez,B. (1987); L Ecrit: De la Théorie à la Pratique, Anadolu Üniv. Yay.,Eskişehir
2. Vigner, G., (1986); Ecrire et Convaincre, Hachette,Paris.
3. Rebouillet, A., (1971); Guide pédagogique de français langue étrangère, Hachette, Paris
4. Benamou,M., Carduner, J. ,(1974) ; Le Moulin à Paroles, Hachette, Paris.
5. Vigner, G., (1984) ; L Exercice dans la classe de français, Hachette, Paris

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Okuma, yazma, düzenleme, yeniden yazma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

can.denizci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14344231254113
ÖK.24344231254113
ÖK.34344231254113
ÖK.44344231254113
ÖK.54344231254113