DERS ADI

: Rehberlik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EGT 4105 Rehberlik ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, genel olarak öğrencilere, metin türlerini öğrenerek, şiir çözümlemesinde sıklıkla kullanılan terimlerin anlamlarını bilerek, Fransız şiiri hakkında genel bilgiye sahip olarak, şiirin yazımı, dize sayısına göre tanım ve çözümlemeleri bilme konusunda gerekli donanıma sahip olarak, söz sanatları hakkında bilgi edinerek ve bunları Fransız şiirinde kullanarak şiir metinlerinin özelliklerini öğreneceklerdir. Öğrencilere şiiri uygulama ve Fransız şiirinde bulma becerilerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Metinleri özelliklerine göre ayırt eder. Şiirsel metinlerin özelliklerini ortaya koyar.
2   Retorik metin türünün özelliklerini bilir.
3   Fransız şiirinin genel özelliklerini bilir.
4   Kafiye ve cüret gibi özellikleri tanır.
5   Farklı türdeki dizeleri tanır, hece sayacını bilir.
6   Düzyazı ile şiirsel anlatım arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları bilir.
7   Şiirde en sık kullanılan üslup araçlarını öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Metin Tiplerinin tanıtımı.
2 Sözbilimsel (retorik) metin tipinin özellikleri.
3 Şiirler ilgili bazı kavramların tanıtılması.
4 Fransız şiirine giriş. Heceye dayalı (syllabique) dayalı Fransız şiiri.
5 Hecelerin sayılması.
6 Uyak ve çeşitleri
7 Ara Sınav.
8 Kafiye analizi.
9 Çeşitli ölçülerdeki mısraların tanınması.
10 Çeşitli ölçülerdeki mısraların tanınması.
11 Şiirdeki dize sayısı: beyit, üçlü, dörtlük, altılı, vb.
12 Düz yazı ve şiirsel anlatımın genel özellikleri.
13 Söz sanatlarına genel giriş. Dört türü açıklayma.
14 Ses temelli üslup araçlarına örnekler: Aliterasyon, asonans, vb.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ADAM, Jean-Michel (2000) Linguistique Textuelle. Des Genres de Discours Aux Textes, Paris: Nathan-Université.
BERGEZ, D; P. BARBÉRIS; P.-M. DE BIASI; M. MARINI; G. VALENCY (1990) Introduction aux méthodes Critiques pour l Analyse littéraire, Paris: Dunod.
BERGEZ, Daniel (1989) L Explication de Texte Littéraire, Paris: Dunod.
DOUBROVSKY, T. TODOROV (sous la direction de-) (1981) L Enseignement de la Littérature, Colloque de Cerisy, Paris/Bruxelles: A de Boeck/Duculot
DUMORTIER, J.-L., Fr. PLAZANET (1980) Pour Lire le Récit. Bruxelles, Paris/Gembloux: A. De Boeck/J. Duculot..
MAINGUENEAU, Dominique (1997) Éléments de Linguistique pour le Texte Littéraire, Paris: Dunod
PATILLON, Michèl (1992) Précis d Analyse Littéraire, 1. Structure et Technique de la Fiction, Paris: Nathan.
REUTER, Yves (1996) Introduction à l Analyse du Roman, Paris: Dunod.
REUTER, Yves (1997) L Analyse du Récit, Paris, Dunod.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, tartışma, soru-cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozge.sonmez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555
ÖK.25555555
ÖK.35555555
ÖK.45555555
ÖK.55555555
ÖK.65555555
ÖK.75555555