DERS ADI

: Sınıf Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EGT 3107 Sınıf Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, başarılı bir dil öğretiminde en önemli etkenlerden biri öğrencilere ders içeriğini hazırlamak ve geliştirmek için ihtiyaç duydukları bilgi ve becerileri sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Başarılı dil öğretiminin faktörlerini anlar.
2   Ders içeriği geliştirme yöntemlerini anlar.
3   Ders içeriği geliştirme teknik ve yöntemlerini uygulamanın önemini kavrar.
4   Ders içeriğinin geliştirilmesinde pratik/teori arasındaki geçişi anlar.
5   Fransızca öğretiminde ders içeriği geliştirme yöntem ve tekniklerinin katkılarını anlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yabancı dil öğretiminde rol oynayan temel faktörler. Yabancı dil olarak Fransızca dersinin içeriğinin geliştirilmesinde gerçek hayattan belge seçme uygulamaları: Derste Fransız çizgi filmlerinin kullanılması (küçük grup çalışmaları).
2 Yabancı dil öğretiminde yöntemin önemi. Yabancı dil olarak Fransızca dersinin içeriğinin geliştirilmesinde belge seçiminin gerçek yaşam uygulamaları: Derste Fransızca animasyonunun kullanımı (küçük gruplar halinde çalışmalar).
3 Ders içeriğini izlenen yönteme uygun olarak geliştirmek. Yabancı dil olarak Fransızca ders içeriğinin geliştirilmesinde belge seçiminin gerçek uygulamaları.
4 Ders içeriğinin geliştirilmesinde özgün belgelerin kullanımı. Genel Tekrar.
5 Gerçek belgenin tanımı ve önemi. Yarıyıl Sonu Sınavı.
6 Gerçek belge türleri.
7 Ara Sınav.
8 Hedef dildeki gerçek belgeler için seçim kriterleri.
9 Yabancı dil olarak Fransızca dersinin içeriğinin geliştirilmesinde belge seçiminin gerçek uygulamaları: Derste Fransızca şarkıların kullanımı (küçük gruplar halinde çalışmalar).
10 Yabancı dil olarak Fransızca dersi içeriğinin geliştirilmesinde belge seçiminin gerçek uygulamaları: Derste Fransız şiirinin kullanımı (küçük grup çalışmaları).

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Degache, C., Nissen, E. (2008) Formations hybrides et interactions en ligne du point de vue de l'enseignant : pratiques, représentations, évolutions. Alsic, 11 (1): 61-92. http://alsic.revues.org/797
2. Barbot M-J (2000) Les auto-apprentissages, Paris, Clé International.
3. Courtillon J. (2002), Elaborer un cours de FLE, Hachette, Paris.
4. Arnold,C., Dumont, J.M. (1999) J'enseigne avec l'internet les langues vivantes, CRDP, Rennes.
5. Charlier B., Peraya, D. (Ed.). (2003) Technologie et innovation en pédagogie. Dispositifs innovants de formation pour l enseignement supérieur. Bruxelles : De Boeck.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru- cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozge.sonmez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 70

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555
ÖK.25555555
ÖK.35555555
ÖK.45555555
ÖK.55555555