DERS ADI

: Özel Öğretim Yöntemleri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 3119 Özel Öğretim Yöntemleri I ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adayının okul ortamında edindiği bilgi ve becerileri geliştirmeye yönelik çalışmalar yapması ve mesleğinin gerektirdiği yeterlikleri kazanmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fransızca programını değerlendirir.
2   Fransızca öğretim sürecini planlar.
3   Fransızca programına paralel olarak öğrenme materyalleri ve ortamları düzenler.
4   Fransızca öğretim planına uygun öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini uygular.
5   Uygun ölçüm ve değerlendirme tekniklerini uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okullara Gidiş.
2 Haftalık Uygulamaların Değerlendirilmesi.
3 Haftalık Uygulamaların Değerlendirilmesi.
4 Portfolyo Oluşturulması.
5 Haftalık Uygulamaların Değerlendirilmesi.
6 Haftalık Uygulamaların Değerlendirilmesi.
7 Ara Sınav.
8 Haftalık Uygulamaların Değerlendirilmesi.
9 Haftalık Uygulamaların Değerlendirilmesi.
10 Portfolyo Oluşturulması.
11 Haftalık Uygulamaların Değerlendirilmesi.
12 Haftalık Uygulamaların Değerlendirilmesi.
13 Haftalık Uygulamaların Değerlendirilmesi.
14 Dönem değerlendirmesi ve portfolyoların toplanması.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Besse H., Méthodes et Pratiques des Manuels de Langue, Didier, 1984.
2. Besse H.,Galisson R.,Polémique en didactique. Du renouveau en question, CLE International, 1980.
3. Cyr P., Les stratégies d apprentissage, CLE, 1998.
4. Cuq J-P., Cours de didactique du français langue étrangere et seconde, Presses universitaires de Grenoble, 2005.
5. Galisson R., Coste D., Dictionnaire de didactique des langues, Hacette, 1976.
6. Korkut E., Pour apprendre une langue étrangere, Pegem Yayıncılık, 2004.
7. Puren Ch., Histoire des méthodologies de l enseignement des langues, Nathan-CLE International, 1988.
8. Porcher L., L enseignement des langues étrangères, Hacette, 2004.
9. Thierry A.-M., Analyse de méthode, CİEP, 1996.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Okuma, tartışma, soru - cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.oztin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 8 7 56
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555555
ÖK.25555555555555
ÖK.35555555555555
ÖK.45555555555555
ÖK.55555555555555