DERS ADI

: Fransız Edebiyatı I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRÖ 2201 Fransız Edebiyatı I ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, doğal yöntemden bu yana kullanılan yabancı dil öğretim yöntemlerinin ve Dilbilgisi-Çeviri/Okuma-Çeviri yöntemlerinden günümüze kadar olan geçmişini öğretmek; öğrencilerin bu yöntem ve teknikleri anlayıp uygulamasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yabancı dil öğretim yöntemlerini, doğal yöntemden günümüze kadar ayrıntılı ve tarihsel süreciyle birlikte anlar ve açıklar.
2   Yöntemleri sınıflandırır ve yöntemler arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri anlar.
3   Yabancı dil ve ana dil öğrenme süreçleri arasındaki farkları anlar.
4   Yabancı dil öğretim yöntemlerinin ortaya çıkış sürecini ve nedenlerini anlar.
5   Yabancı dil öğretimi/öğrenimi sürecinde karşılaşılan sorunları anlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amaçları ve tanıtım.
2 Geleneksel yöntemler: Genel özellikler.
3 Doğal yöntem.
4 Dilbilgisi-çeviri yöntemi.
5 Okuma-çeviri yöntemi.
6 Ara yöntemler (İki dünya savaşı arasında kullanılan).
7 Ara Sınav.
8 Doğrudan ve aktif yöntem.
9 Geçiş (ara) yöntemlerinin genel özellikleri.
10 Yeni Çağ: Dil kuramlarının dil öğretim yöntemleri üzerindeki etkileri.
11 Yapısalcılık ve davranışçılık teorisi.
12 Yapısalcı yöntemler (SGAV): Genel özellikler.
13 İşitsel-dilsel yöntem.
14 İşitsel-dilsel yöntem.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Besse H., Méthodes et Pratiques des Manuels de Langue, Didier, 1984.
2. Besse H.,Galisson R.,Polémique en didactique. Du renouveau en question, CLE International, 1980.
3. Cyr P., Les stratégies d'apprentissage, CLE, 1998.
4. Cuq J-P., Cours de didactique du français langue étrangere et seconde, Presses universitaires de Grenoble, 2005.
5. Galisson R., Coste D., Dictionnaire de didactique de langues, Hachette, 1976.
6. Korkut E., Pour apprendre une langue étrangere, Pegem Yayıncılık, 2004.
7. Puren Ch., Histoire des méthodologies de l'enseignement des langues, Nathan-CLE International, 1988.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, grup çalışması, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

can.denizci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.12355555454213
ÖK.22355555454213
ÖK.32355555454213
ÖK.42355555454213
ÖK.52355555454213